"עדיפה השקעה ישירה בשותפויות הגז, דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר , על פני השקעה בקבוצת דלק , למרות הדיסקאונט של 23% בו נסחרת הקבוצה", כך אומר היום (ד') ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון שמוסיף, "הסביבה העסקית תומכת בהעלאת המלצות לשותפויות הגז, היעדר ספק מצרי ועליית מחירים - יציפו ערך כבר בקרוב, עם החתימה על ההסכם עם חברת החשמל".
לדבריו, ענף האנרגיה, ובעיקר שותפויות הגז, ממשיך להיות מרכז פעילות החברה ומשקלו בחברה אף יגדל עם התקדמות בפיתוח המאגרים. נוסף על כך פעילות הדלקים בישראל, באירופה ובארה"ב ממשיכה לצמוח גם היא עם רכישות של בתי זיקוק בארה"ב ותחנות דלק באירופה. יונגר מציין כי לאחרונה הודיעה החברה על שני מהלכים פיננסיים בהם הוצאת דלק אנרגיה ממדד ת"א 100, לדבריו, כפי הנראה זהו מהלך מקדים להצעת רכש והצעת רכש מלאה למניות דלק ישראל.
יונגר מעדכן את מחיר היעד לקבוצת דלק ל 954 שקל ומותיר לה המלצת "קניה", ומציין שזאת בעיקר תוצאה של ירידת שער הדולר המשפיע על שווי מאגרי הגז ושווי דלק US. אולם להערכתו עדיפה השקעה ישירה בשותפויות הגז, זאת לאור "התבהרות יחסית ברגולציה, עליית מחיר הגז תוך אבדן הספק המצרי והימצאותנו לקראת חתימה על חוזה עם חברת חשמל במחיר גבוה מהמחירים הקודמים. ובנוסף, מימוש האופציה בבלוק 12 עשוי להתגלות בעל ערך משמעותי בעתיד שאינו משוקלל עדיין בהערכות השווי".
לעומת זאת, את המלצתו לדלק אנרגיה והחברות הבנות המשמשות שותפויות לחיפושי נפט וגז, דלק קידוחים ואבנר הוא מעלה את המלצתו ל"קנייה" לעומת המלצה קודמת "החזק" כאשר מחירי היעד שלו להן עולים ל-1,385 שקל לדלק אנרגיה המשקף לה פרמיה של 16%, ל-15.1 ש' לדלק קידוחים המשקף לה פרמיה של 23% ומחיר יעש של 2.5 שקל לאבנר המשקף לה פרמיה של 18%.
הסיבות לכך שעיקר הפוטנציאל העתידי טמון בשותפויות הגז הן מאחר ובמגדל שוקי הון צופים כי אנו נמצאים לקראת חתימה על הסכם עם חברת חשמל במחיר הנע בין 5.4 דולר ל-5.8 דולר ל-MBTU. בנוסף, הסכמים נוספים, קטנים יותר בהיקפם, צפויים להיחתם במחיר מינימום של 6 דולר ל-MBTU. לדבריו, האופציה לרכישת 30% מבלוק 12 שבקפריסין כלל אינה מתומחרת. וגילוי גז בבלוק 12 עשוי לשנות את תוכניות פיתוח מאגר "לוויתן", אשר יביא למבנה עלויות שונה מהמקובל היום. " כל עוד קיימת האופצייה בבלוק 12, קיימת אפשרות להצפת ערך עתידית בדלק אנרגיה ויש להחזיקה".
יונגר מוסיף כי מחיר הצעת הרכש לדלק ישראל נמוך מהשווי הכלכלי ומשקף שווי של כ-900 מיליון שקל בלבד לפעילות בישראל. יונגר מעריך כי הצעת הרכש שנתנה הקבוצה לדלק ישראל לפי 93 שקל למניה היא נמוכה מדי. להערכתו דלק ישראל מתומחרת בחסר. ועם זאת, אי ודאות בנושא מרווח השיווק והפיקוח על הסולר, כמו גם עליית מחירי הדלק מביאים אותו להוריד את מחיר היעד של דלק ישראל ל-111 שקל למניה ולהותיר לה המלצת "קניה". מחיר היעד המופחת עדיין גבוה בכ-16% מהמחיר בהצעת הרכש שיונגר אינו ממליץ להענות לה במחיר זה.
נקודה נוספת שמציין האנליסט היא כי רכישת יבואנית ב.מ.וו ע"י דלק רכב עשויה להיות מאתגרת לאור ריבוי מותגים בפלח שוק מצומצם זה ומתן הנחות ועסקאות טרייד-אין ללקוחות פרטיים. את המלצתו לדלק רכב הוא מותיר "החזק" עם מחיר יעד של 43 שקל המשקף לה פרמיה של 12%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.