"ידיעות אחרונות" שומר על פער יציב מול "ישראל היום", ואף מצמצם אותו מעט. כך עולה מסקר ה-TGI שמתפרסם היום ומתייחס לחציון הראשון של 2011. מדובר בסקר המודד "חשיפה" של העיתונות ותחנות הרדיו בישראל בקרב הציבור.
על פי הסקר, שני העיתונים ממשיכים להתחזק גם בחצי השנה האחרונה כאשר "ישראל היום" מוביל ואף נושק ל-40% עם 39.3% חשיפה (לעומת 37.4% בחציון לפני) ואילו ידיעות אחרונות מאמיר ל-37% (לעומת 34.9% בחציון לפני). זהו סקר ה-TGI האחרון, על פי ההערכות, בטרם ישראל היום יחל לגבות תשלום בעבור מנויים (ולא בעבור חלוקת רחוב) ומעניין יהיה לראות כיצד הדבר ישפיע על מידת הצלחתו בו של העיתון המחולק חינם.
בסופי השבוע, ידיעות אחרונות הוא העיתון המתחזק ביותר וגובר משמעותית בזירה זו על "ישראל היום" - 44.3% (לעומת 43.1% חציון קודם) לידיעות, 31% לישראל היום (לעומת 30.3%). חבילת סוף השבוע החדשה של מעריב לא סייעה לו ובסוף השבוע יורד העיתון לנתון נמוך של 14.9%. בחציון האחרון רשם העיתון היומי ירידה ל-12.1% חשיפה, לאחר התאוששות בחציון לפני (13.4%).
עיתון הארץ יורד מנתון חשיפה של 6.8% בחציון הקודם לנתון של 5.8% בחצי השנה האחרונה. זה נתון נמוך אף יותר מהנתון בחציון המקביל אשתקד - אז עמדה חשיפת העיתון על 6.4%. בסופי שבוע הירידה תלולה אף יותר ועומדת על 6.8% לעומת 8% בחציון קודם. דה מארקר יורד אף הוא מ-7.6% ל-6.9% חשיפה בחצי השנה האחרונה. לעומתו שני העיתונים הכלכליים האחרים - גלובס וכלכליסט שומרים על יציבות ואף מתחזקים. גלובס שומר על כוחו - עם 4.2% לעומת 4.4% בחציון לפני ועולה דרמטית מהחציון המקביל אשתקד אז עמד על 3.5%. ממוצע החשיפה של "גלובס" בין יולי 2010 ליולי 2011 עומד על 4.3% לעומת 4% בתקופה המקבילה שנה קודם. לעומתו דה-מארקר יורד בתקופה זו מ-7.4% ל-7.2%. כלכליסט, שומר אף הוא על יציבות - 11.9% לעומת 11.4% בחציון לפני, הראשון בו נמדד.
למרות הירידה בסופי השבוע של מעריב - מהלך הוספת המגזינים לחבילה בחינם לקוראים תרם להם משמעותית. "רייטינג" התחזק לחשיפה של 3.5% (מול 2.7%), ואילו "את" זינק ל-3.8%, לעומת 1.9% בחצי שנה שלפני. גם המגזינים של קבוצת ידיעות פורחים - "לאישה" עם 9.6% (מול 9.1%), פנאי פלוס עם 7.6% (6.7%).
בקרב תחנות הרדיו הכלל ארציות, גלי צה"ל היא התחנה היחידה שרושמת עלייה בהאזנה - עם 23.6% לעומת 22.9%. גלגלצ, לראשונה זה זמן רב משנה את מגמת ההתחזקות התמידית ורושמת ירידה קלה ל-28.5% לעומת 29%. כל רשתות קול ישראל יורדות בנפרד ויחד. החשיפה של קבוצת התחנות של רשות השידור יורדת מ-41.2% ל-38.1%. לעומת זאת התחנות האזוריות מחזקות - 33.9%, לעומת 31.5% חשיפה. בקרב תחנות הרדיו האזוריות את הזינוק המרשים ביותר רושמות "אקו 99", "גלי ישראל" ו-רדיו דרום שעולות ביותר מ-50% בחשיפה בחציון האחרון (בגילאי 18 ומעלה). רדיו ת"א רשמה אף היא עלייה בשיעור חשיפה של 19% מ-2.7% ל-3.2%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.