וינצ'י הצרפתית (Vinci, סימול בפריס: DG) היא החברה הגדולה באירופה המשלבת זכיינות ובנייה, עם מכירות כוללות של כ-32 מיליארד אירו בשנה הפיסקלית 2009, מתוכן 62% בצרפת. פעילות הבנייה של החברה (39% מה-EBITDA ב-2009 הפיסקלית) מחולקת לשלוש חטיבות: בנייה, דרכים ואנרגיה. וינצ'י חיזקה באופן משמעותי את זרוע הזכיינות שלה (61% מה-EBITDA), עם הרכישה ב-2006 של החזקת ממשלת צרפת במפעילת כבישי האגרה ASF.
זרוע הזכיינות של וינצ'י מספקת חשיפה טובה להתאוששות בתנועת התחבורה והרכב הצרפתית, בעוד שבזרוע הבנייה אנו מצפים להמשך רווחיות-יתר על המתחרות. דירוג האשראי הטוב של החברה, מאפשר לה לממן מחדש את החוב לזמן ארוך בתנאים מועדפים.
סקטור הבנייה האזרחי בצרפת מתאושש, וארגון Euroconstruct צופה לו צמיחה ממוצעת של 1.9% ב-2011-2013. אנו צופים שוינצ'י תציג צמיחה גבוהה מהממוצע בכ-1.5%-3%, בהתחשב בביצועי העבר שלה ובכמות הבנייה שהיא מבצעת עבור פרויקטי הזכיינות שלה עצמה. נציין בנוסף, שב-16 ביוני הגיעה וינצ'י לסגירה פיננסית בפרויקט זכיינות של הרכבת המהירה בצרפת - תוספת משמעותית של 4 מיליארד דולר לצבר ההזמנות. החברה אמורה לדווח על הכנסות המחצית ב-26 בחודש, ואנו צופים צמיחה של 11% לעומת 2010. התוצאות המלאות צפויות בסוף אוגוסט.
וינצ'י אטרקטיבית במכפיל 11.6 לרווחי 2011 - 11% מתחת לממוצע 5 שנתי שלה ו-5% מתחת לממוצע סקטור הבנייה וכבישי האגרה. אנו ממליצים עליה ב"קנייה" במחיר יעד של 53 אירו למניה, המשקף אפסייד של כ-18%.
*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.