הערכות: הצמיחה בסין תתמתן לרמה של 9% בשיעור שנתי

סוכנות החדשות Xinhua בסין דיווחה הנתון, על פי מידע שנמסר לה מטעם חוקר נתונים מהממשלה ■ מנהל מחלקת מחקר בסין: "אין צורך לדאוג יותר מדי מהנתונים"

סוכנות החדשות Xinhua בסין, דיווחה אתמול (שבת) כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צפוייה להמשיך להציג האטה בצמיחה לרמה של בערך 9% במחצית השנייה של שנת 2011. כך, על פי דיווח שנמסר לה מפי חוקר נתונים מטעם הממשלה.

"ההאטה בצמיחה צפוייה להיות גדולה יותר במחצית השנייה של השנה, בעיקר בגלל השפעות המדיניות המאקרו-כלכליות של המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של סין", אמר זאו באוליאנג, מנהל מחלקת מחקר ממשלתית בסין. "אולם, אין צורך לדאוג יותר מדי מהנתונים".

התמ"ג בסין צמח ב-9.6% במחצית הראשונה של השנה בהשוואה למחצית הראשונה אשתקד, זאת בהשוואה לצמיחה של 10.3% בכלכלה כולה בשנת 2010. מדד המחירים לצרכן עלה ב-6.4% בחודש יוני בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה, קצב הגידול המהיר ביותר מזה כ-3 שנים. (לקריאה נוספת)

נזכיר כי כלכלת סין צמיחה בכ-9.5% ברבעון השני של שנת 2011 תוך שהיא מכה את תחזיות האנליסטים שציפו לצמיחה בשיעור נמוך יותר. כמו כן, הנתון המדובר הפתיע לאחר שסין הציגה צמיחה של כ-9.7% ברבעון הראשון של השנה - כאשר תחזיות הצמיחה השנתיות חזו עד כל צמיחה של יותר מ-9.5%.