אירופה ננעלה עם נטייה לירידות: הורדת דירוג ליוון מכבידה

טרם הושג הסכם להעלאת תקרת החוב של ארה"ב ■ China Securities Journal: הכלכלה הסינית תצמח השנה ב-9.4% "בלבד"

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות כאשר תקרת החוב של ארה"ב והורדת הדירוג של יוון ע"י מוד'יס מכבידים על המדדים בבורסות היבשת.

כאמור, סוכנות הדירוג הבינלאומית מוד'יס חתכה היום את דירוג האשראי של יוון בשלוש רמות לדירוג של Ca כאשר הכלכלנים סבורים כי חדלות פירעון היא ודאית לאחר חבילת החילוץ השנייה שקיבלה יוון.

את הסנטימנט השלילי היום בשווקים מובילה ארה"ב, שם לא הצליחו הרפובליקנים והדמוקרטים להגיע להסכמה באשר לתקרת החוב האמריקני.

מניות הבנקים מרכזות היום עניין בבורסות אירופה ובניהן ברקליס קפיטל שרשם ירידות שערים משמעותיות.

מגמה מעורבת באסיה

הבורסות המובילות באסיה פתחו היום (ב') את שבוע המסחר במגמה שלילית ברקע אי-השגת הסכם להעלאת תקרת החוב בארה"ב, וזאת למרות נעילה חיובית בסוף השבוע בוול סטריט.

וושינגטון לוחצת על השווקים הגלובאליים כאשר הדמוקרטים ובראשם נשיא ארה"ב ברק אובמה והרפובליקנים אינם מצליחים להשיג הסכם להעלאת תקרת החוב של הכלכלה הגדולה בעולם כתנאי להמשך עמידה בהתחייבויות. לפנות בוקר (שעון ישראל) חלף המועד להצגת ההסכם המקווה - והמשקיעים נוחלים לעת עתה אכזבה. הבעיה? במקום עסקת חבילה דו-מפלגתית, שתאותת לשווקים שארה"ב מוכנה לעשות סדר בביתה הפיננסי, התבשרנו שבית הנבחרים (בשליטת הרפובליקנים) והסנאט (בשליטת הדמוקרטים) החליטו לצעוד בנתיבים נפרדים: כל בית מגבש עתה יזמה משלו לפתרון המשבר.

"לזמן הנוכחי, אני חושב שהמו"מ פשוט תקוע", ציין סטפן רוברטס, אסטרטג ב-Nomura Securities. רוברטס הוסיף כי אין זו הפעם הראשונה שארה"ב מעוניינת בהעלאת תקרת החוב שלה, "אולם הפעם זה קשה כי הרצון מתחבר עם בעיות החוב של אירופה".

הכלכלה הסינית ככל הנראה תחווה התכווצות ב-2011, כך מדווח היום ה-China Securities Journal. על פי הדיווח, התמ"ג הסיני יצמח השנה ב-9.4% "בלבד" לעומת 10.3% בשנת 2010.

הדולר נחלש מול הין היפני לאזור 78.35 ין לדולר, עובדה המקשה על מניות היצוא היפניות. נציין את Sony , Honda ו-Toyota .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]