משרד התקשורת פנה בסוף השבוע לחברות הסלולר וביקש מהן נתונים על מחירי האינטרנט בסלולר, וזאת לקראת עבודה כלכלית שנעשית ושמטרתה לקבוע את המחיר שישלמו מפעילים חדשים עבור רכישת שירותי דאטה ואינטרנט מהחברות הוותיקות.
החברות החדשות מבקשות ממשרד התקשורת לקבוע את המחיר לאינטרנט סלולרי משום שכרגע אין מקור שעליו ניתן להסתמך כמחיר הראוי, בהיעדר עבודה מסודרת של בדיקת עלויות.
העבודה נחוצה משום שמירס והזוכה השנייה במכרז הסלולר, גולן טלקום, יידרשו להשתמש בתשתיות של המפעילים הוותיקים ויצטרכו לקנות מהם כמויות גדולות לאינטרנט סלולרי, בנוסף לדקות זמן אוויר. בהיעדר מדד כלשהו למחיר, החברות החדשות יתקשו לנהל את המשא-ומתן מול חברות הסלולר.
כזכור לגבי מחיר ה-Voice, המדד הוא המחיר שנקבע לקישוריות בסלולר, שעומד על 7.2 אגורות לדקה. בתחילת השנה הבאה המחיר גם אמור לרדת, כך שבידי משרד התקשורת ובידי המפעילים החדשים והוותיקים כאחד - מדד כלשהו שניתן לנהל לגביו משא-ומתן.
ללא ביסוס כלכלי
לגבי האינטרנט, המדד היחידי שקיים הוא הערה שנקבעה בוועדת הכלכלה של הכנסת, שכאשר אישרה את השימוש של המפעילים החדשים ברשתות של המפעילים הוותיקים, קבעה כי המחיר יעמוד על כשני שלישים ממחיר השימוש למגה אחד, וזאת בהתבסס על העבודה הכלכלית שהכינה חברת הייעוץ NERA, בעת שבדקה בשנה שעברה את מחירי הקישוריות בסלולר.
מסתבר כי המחיר הוא גבוה ביותר, ואין לו שום ביסוס כלכלי, משום שהוא עשוי להוביל לכך שמחירי האינטרנט הסלולרי של המפעילים החדשים יהיו יקרים בהרבה ממחירי החברות הוותיקות, ואין בכל כל היגיון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.