עליות חדות באסיה אחרי אישור העלאת תקרת החוב

אנליסט: "מתרחש ראלי שנובע מהקלה של המשקיעים" ■ אושרה העלאת תקרת החוב בארה"ב ■ מדד מנהלי הרכש בסין ירד ל-50.7 נקודות ■ מניות הבנקים מובילות העליות

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ב') בעליות שערים חדות, בעוד החדשות בדבר ההגעה על הסכם פשרה להעלאת תקרת החוב הממשלתית בארה"ב תורמת לסנטימנט החיובי בשווקים, כאשר החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על פתיחה בעליות חדות - בשיעור מירבי של 1.5%.

"זה היה מהלך 'על הקצה' טיפוסי'", אמר סו טרין, אנליסט ב-RBC קפיטל. "נראה שמתרחש כעת ראלי שנובע מהקלה של המשקיעים".

דבריו של טרין נאמרים לאחר שהלילה הכריז נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על הגעה להסכם פשרה על העלאת תקרת החוב הממשלתית כנגד הסכם פשרה לקיצוצים בתקציב הפדרלי. "יש עדיין הכרעות חשובות שצריכות להתבצע בקונגרס, אולם אני רוצה להכריז שמנהיגי שתי המפלגות הגיעו להסכם אשר יצמצם את הגירעון ויימנע חדלות פירעון", הכריז אובמה. (לסיפור המלא)

מנגד, טרין הזהיר כי ההגעה להסכם פשרה לא תמנע בוודאות הורדת דירוג האשראי של ארה"ב. "סוכנויות הדירוג יתמקדו עכשיו על הקיצוצים בתקציב, אשר אין מספיק פרטים עליהם כרגע", לדבריו.

העליות החדות בשווקים באסיה מגיעות לאחר שבוע של ירידות שערים בבורסות ברחבי היבשת, ברקע חששות המשקיעים מכניסתה של ארה"ב לחדלות פירעון ופרסום נתוני מאקרו לא מעודדים ברחבי היבשת.

מדד מנהלי הרכש בסין ירד ל-50.7 נקודות ביולי, לעומת 50.9 נקודות בחודש יוני, כך פרסם היום. זאת, לעומת ציפיות האנליסטים שחזו כי המדד יירד לרף של 50.1 נקודות. המדד מבוסס על מעל ל-50 פרמטרים הנוגעים לפעילות הייצור בסין.

מניות הבנקים מהמובילות את העליות ביבשת. בין היתר, נציין את מניות Westpac Banking Group וכן את Sumitomo Mitsui Financial Group .

עוד נציין את מניות היצואניות הטכנולוגיות - סאמסונג והונדה .

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]