נתניהו במליאת הכנסת: "בכוחנו לתקן עוולות ועיוותים"

נדחו ארבע הצעות אי אמון בממשלת נתניהו ■ נתניהו במליאת הכנסת: "יש לנו את המשאבים לתת את המענה" ■ מוקדם יותר, נתניהו בסיעת הליכוד: אנו חייבים לטפל בטענות אך בלי לפגוע במגזר העסקי"

"נתקן את העיוותים", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במליאת הכנסת. יומיים אחרי מפגן הכוח של ראשי מחאת הדיור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום נאום במליאת הכנסת - שבו התייחס, בין היתר, לסערה החברתית שמטלטלת את הארץ. המליאה מתכנסת היום לדיון בשורה של הצעות אי אמון שהגישה האופוזיציה על רקע התגברות המחאה החברתית בשבועיים האחרונים. בהמשך התקיימה ישיבה מיוחדת לזכרו של זאב ז'בוטינסקי, במהלכה ראש הממשלה נשא נאום ומתייחס בין היתר למחאת האוהלים.

נתניהו דיבר בהרחבה בנאומו על משנתו של זאב ז'בוטינסקי "על פי זאב ז'בוטינסקי, הביטחון נשען על הכלכלה, הכלכלה צריכה לדאוג לצרכים של אזרחיה ולהיות כלכלה חופשית עם תחרות בכל שטח". נתניהו חזר והדגיש כי הממשלה חייבת לעודד תחרות במגזר הפרטי, "הגבלת התחרות באה תמיד על חשבון האזרח", הדגיש.

עוד בהמשך דבריו, אמר נתניהו, "התעוררו בעיות חברתיות וכלכליות שעל המדינה לתת מענה. העובדה שישי לנו כלכלה חופשית מאפשרת לנו לתקן את הבעיות, אי אפשר לתת ללא צמיחה. אם רק קוטפים ולא אוגרים ולא משקיעים, העץ לא יוכל להניב פירות, הטיפול הדרוש יתאפשר במערכת ההוראה, השכלה גבוהה, יש בכוחנו לטפל בבעיות, יש לנו את המשאבים לתת את המענה בתחום הבריאות", אמר נתניהו.

נתניהו בסיעת הליכוד: "הטענות שעולות מן השטח מוצדקות"

טרם הדיון במליאה נפגש ראש הממשלה עם ראשי רשויות מהליכוד במסגרת ישיבת הסיעה. נתניהו הודה לראשי הרשויות, ואמר: "העצות שלכם מגיעות מניסיון חיים, אני רושם הכל. אנחנו עושים בממשלה דברים שלא נעשו במשך עשרות שנים. הצלחנו להוריד את אחוז האבטלה לנמוך מזה שלושים שנה, ואנו פועלים גם בשאר התחומים, צריך לעשות וגם לדבר - לא מספיק רק לעשות".

"הטענות שעולות מן השטח מוצדקות, ולכן אנו חייבים לטפל בזה אך בלי לפגוע במגזר העסקי", הוסיף ראש הממשלה. "נפעל בשני מישורים, האחד פתיחת קרטלים ומונופולים ממשלתיים ופרטיים, והשני - שינוי בהרכב המיסים. טוב שזה קורה עכשיו, צריך ללכת על הדברים העיקריים שיוצרים את יוקר המחייה ובהם לטפל".