מזומן לחשבון: 7 מניות שהעלו דיבידנדים בשבוע האחרון

למרות שבמאקרו המצב לא טוב בארה"ב ובחלקים אחרים בעולם הרי שבמיקרו מצבן של חברות רבות טוב מאוד, והקופות שלהן מלאות מזומנים כך שהן יכולות לחלק דיבידנדים נדיבים או לרכוש בחזרה את מניותיהן בשוק

המשקיעים בשווקים יכולים, בינתיים, לנשום לרווחה לאחר שאמש אושרה העלאת תקרת החוב בארה"ב. בכל אופן, יום המסחר הראשון של השבוע בוול סטריט היה דרמטי ותנודתי - אך הסתיים בירידות קלות במדדים המובילים.

המדדים המובילים שהו בטריטוריה החיובית רק חצי שעה, אז הפתיע לרעה את השוק נתון מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני שנפל בחדות לשפל של שנתיים. המדדים שפתחו בעליות של כ-1.5% עברו לירידות בשיעור דומה תוך דקות, והמגמה השלילית איפיינה את המסחר בהמשך, אך לקראת סיום המסחר נרשמה התמתנות במגמה השלילית.

למרות שבמאקרו המצב לא טוב בארה"ב ובחלקים אחרים בעולם הרי שבמיקרו מצבן של חברות רבות טוב מאוד, הן מציגות כבר מספר רבעונים של תוצאות חזקות והקופות שלהן מלאות מזומנים כך שהן יכולות לחלק דיבידנדים נדיבים או לרכוש בחזרה את מניותיהן בשוק.

באתר Dividend Growth Investor התפרסמה כתבה על 7 חברות שהעלו בשבוע האחרון את הדיבידנד שהן מחלקות למחזיקים במניותיהן:

1. Republic Services (סימול: RSG): החברה, העוסקת בשירותי פינוי פסולת ברחבי ארצות הברית, העלתה את הדיבידנד הרבעוני ב-10% ל-22 סנט למניה. העלתה את הדיבידנד שלה 9 שנים ברציפות. תשואה נוכחית: 3%.

2. Community Bank System (סימול: CBU). חברת ההחזקות לשירותי בנקאות מגוונים העלתה את הדיבידנד הרבעוני ב-8.3% ל-26 סנט למניה. העלתה את הדיבידנד שלה 17 שנים ברציפות. תשואה נוכחית: 4.2%.

3. Community Trust Bancorp (סימול: CTBI). חברת ההחזקות לשירותי בנקאות העלתה את הדיבידנד הרבעוני ב-1.6% ל-31 סנט למניה. העלתה את הדיבידנד שלה 31 שנים ברציפות. תשואה נוכחית: 4.5%.

4. קלוג (סימול: K). חברת המזון העלתה את הדיבידנד הרבעוני ב-6.20% ל-43 סנט למניה. העלתה את הדיבידנד שלה 8 שנים ברציפות. תשואה נוכחית: 3.1%.

5. Crane Co. (סימול: CR). החברה העלתה את הדיבידנד הרבעוני ב-13% ל-26 סנט למניה. העלתה את הדיבידנד שלה 8 שנים ברציפות. תשואה נוכחית: 2.2%.

6. International Flavors & Fragrances (סימול: IFF). החברה העלתה את הדיבידנד הרבעוני שהיא מחלקת ב-14.80% ל-31 סנט למניה. העלתה את הדיבידנד שלה 9 שנים ברציפות. תשואה נוכחית: 2%.

7. Norfolk Southern Corporation (סימול: NSC). החברה העלתה את הדיבידנד הרבעוני שהיא מחלקת ב-7.50% ל-43 סנט למניה. העלתה את הדיבידנד שלה 10 שנים ברציפות. תשואה נוכחית: 2.3%.