בליכוד תוקפים: "צוציק לא יגיד לביבי ללכת הביתה"

ראש עיריית נשר: "מי אתה, צוציק בן 20,21 או 22 שצועק לביבי ללכת הביתה?" ■ "אם מביאים למאהל סושי ב-35 שקלים - זה לא מראה שהמצב של המפגינים קשה במיוחד"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיך לקבל את תמיכת הליכוד: במפלגת השלטון מרגישים מעודדים מהסדקים בתוך המחאה החברתית. לאחר שראש הממשלה אמר למקורביו כי אין לו שום כוונה לפגוש את ראשי המחאה, ולאחר ההתקפה מצד רבים מחברי הליכוד את מארגני המחאה, היום נשמעות התבטאויות חדשות בשבחו של נתניהו ונגד המפגינים. מי שהצליח לעלות לכותרות הוא ראש עיריית נשר מטעם הליכוד, דוד עמר, שכינה את התופעה "מחאה של נרגילות וסושי".

"זאת לא מחאה. מחאה זה מה שדוד עמר עשה לפני עשור, שכב באוהל מול יצחק שמיר וביבי נתניהו ב-2 וב-3 בלילה", סיפר עמר על עצמו בריאיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" עם גולן יוכפז בגלי צה"ל. "זו מחאה שאם עוברים שם בשתיים בלילה רואים שם כמו סוף שבוע על הכיפאק, כולם עם גיטרות. אלה יצעקו ביבי הביתה? דוד עמר לא יסכים - אני שלחתי חמישה בנים לשירות בצבא".

עמר ממשיך בקו הלוחמני שלו כלפי המפגינים, ואמר כי הוא לא ייתן לפרק את המדינה. "מי אתה, צוציק בן 20,21 או 22 שצועק לביבי ללכת הביתה? אתה קובע מי יילך הביתה? אתה לחמת עבור הבית הזה? מה זה אם לא חוצפה של המפגינים שדורשים לשבת מול ראש הממשלה?".

עמר התצהיר שמבחינתו, לא מדובר במאבק חברתי ולא במאבק דיור. "אם מביאים למאהל סושי ב-35 שקלים - זה לא מראה שהמצב של המפגינים קשה במיוחד. אמנם אני לא הייתי שם, אבל הבן שלי מספר לי הכל".

אתמול בישיבת סיעת הליכוד מתחו חברי הסיעה ביקורת קשה כלפי המפגינים. פרט לדוד עמר שאמר כי "אתה הולך ברוטשילד באחת וחצי בלילה והכל נרגילות וסושי. זו לא מחאה", התבטאו בנושא גם השרה לימור לבנת שטענה כי מה שהזמרת מרגול אמרה על המפגינים הוא אמת ("מפונקים שרוצים לגור רק בת"א") וח"כ יולי אדלשטיין שכינה את המפגינים "שועלים קטנים שמסתובבים עם חולצות אדומות".