המחאה מתרחבת: מנכ"ל מועצת יש"ע ביקר היום במאהל

היום גם הוקמו מאהלים בזיכרון יעקב ובג'וליס ■ בינתיים, יוזמת "צעדת המיליון" גם כן צוברת תאוצה בפייסבוק: 17 אלף איש כבר הצטרפו

מחאת האוהלים מתרחבת: 2 מאהלי מחאה הוקמו היום (ג') בזיכרון יעקב ובג'וליס, ולראשונה הצטרפו דרוזים למחאה. גם המועצה המקומית חורפיש הצטרפה למחאה הציבורית הרחבה, ותושביה הקימו עיר אוהלים בתמיכתו של ראש הרשות סאלח פארס.

זאת, לאחר שהיום בבוקר התקיימה צעדה של עשרות סטודנטים מהמאהל המרכזי ברוטשילד את קרית הממשלה. הסטודנטים צעדו כשעל גבם חבילות חציר המייצגות את עול מעמד הביניים ובמקביל את מצוקת הסטודנטים שלדברי הצועדים - "אוכלים קש".

הצעדה, שגרמה לעומסי תנועה ברחובות שבין רוטשילד ליגאל אלון, זיכתה את המפגינים בתגובות מעורבות מצד העוברים ושבים שחלקם תומך במאבק בעוד חלק אחר דווקא בחר לגדף את הצועדים.

בנוסף, מנכ"ל מועצת יש"ע, נפתלי בנט, ביקר היום במאהל הסטודנטים ושוחח עם ההנהגה. לדברי יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע "מדובר במחאה צודקת ואמיתית הנוגעת לכולם. הגענו למאהל כדי לשמוע ממובילי המאבק על ההתרחשויות. נפגשנו עם נציגי הסטודנטים ואומנם אנחנו לא מסכימים על הכל, אבל היה דיון פורה. הם לא הפכו אותנו לשמאלנים ואנחנו לא הפכנו אותם לימנים. אנחנו שמחים שהמחאה הזו העירה את הממשלה וגרמה לה להתחיל ולדבר על הנושא החברתי".

עוד סיפר דילמוני כי מועצת יש"ע החליטה לחבור למאבק וגיבשה קואליציה של מספר ארגונים שיגיעו מחר בערב למאהל בשדרות רוטשילד: "תנועת רעננים, אם תרצו, ישראל שלי, בני עקיבא, צעירים למען ירושלים ועוד יגיעו מחר בשש בערב למאהל המחאה. נגיע למאהל כדי ליצור הידברות ואנחנו מבקשים מהממשלה לפתור את הבעיות. אין לנו אינטרס להפיל את הממשלה או את העומד בראשה".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, בירך על הפגישה: "אנחנו מברכים כל גוף שיצטרף למאבק, בוודאי גוף כמו מועצת יש"ע שיש לו מסה סגולית פוליטית להצלחת המאבק. זהו אינו מאבק של ימין או שמאל אלא מאבק על דמותה של מדינת ישראל".

הערב צפויה להתקיים הפגנה בגן הוורדים בירושלים של אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית והתאחדות הסטודנטים הארצית כנגד חוק הוד"לים שעתיד לעלות מחר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. כזכור, נציגי המאבק הציבו דרישה ברורה מראש הממשלה במסיבת העיתונאים שהתקיימה בתחילת השבוע להוריד את הנושא מסדר היום.

יחד עם כל המאהלים הפזורים ברחבי הארץ, מתגבשת יוזמה חדשה בפייסבוק הקוראת לאנשים להגיע לצעדה בתחילת ספטמבר. התארגנות זו, אותה מוביל ענר נבון, מונה כבר קרוב ל-17 אלף איש שאישרו את הגעתם דרך הפייסבוק.

מטרת המארגנים להגיע למיליון איש שייצאו לרחובות, כפי שמסביר ענר נבון, איש היי-טק בן 40, שמוביל את היוזמה: "הרעיון נולד באופן פרטי, ללא תיאום או גורם מממן מבחוץ. ביום שבת האחרון ראיתי שלא שמו את היעד הבא על הלוח. חשוב שיקרו כמה דברים. צריך המשכיות, העמקת המחאה ושיהיה ברור שהדבר יגדול ויימשך הרבה זמן. שמנו יעד של מיליון איש. אירוע מכונן והסטורי של אומה שלמה. זו השבת האחרונה של הקיץ וחשוב שגם אז יהיה משהו שימשיך את המומנטום. לא מדובר בצעדה המונית של מיליון איש - אנחנו מעודדים אנשים את כל עם ישראל לצאת מהבית עם שלטים לאן שהוא רוצה. אפשר לרדת לרחוב, ללכת למרכז העיר".