תחזית קודרת בארה"ב: "הדובים חוזרים לשוק והמניות פגיעות"

הכלכלן והמשקיע מרק פאבר: "נתוני המאקרו של הכלכלה האמריקנית צפויים רק לאכזב" ■ "הפוליטיקאים הם חסרי תועלת, אף אחד לא פתר באמת את הבעיות בארה"ב"

"השוק הדובי בדרכו חזרה", כך מעריך היום (ג') הכלכלן והמשקיע מרק פבר, העורך הראשי של " Gloom Boom & Doom Report" בריאיון ל-CNBC. "כאשר משווים בין מניות לאג"ח, המניות לא כדאיות, שוק המניות מאוד פגיע", אמר פאבר. הכלכלן הדגיש בדבריו כי השווקים יתאפיינו בתקופה האחרונה בתנודתיות גבוהה ובאווירה שלילית.

מרק פאבר הביע את חששותיו מהכלכלה האמריקנית המציגה נתונים לא חיוביים "יש החושבים שנתוני המאקרו יפתיעו ויציגו תיקון חובי שיפיג את החששות מפני חולשה כלכלית, אך לטעמי הנתונים צפויים רק לאכזב", אמר. בהתייחסותו להסכם הפוליטי שהושג בארה"ב, פאבר לא חסך את שבט ביקורתו ואמר "הפוליטיקאים הם חסרי תועלת, אף אחד לא פתר באמת את הבעיות בארה"ב, רק שמו תחבושת על הפצעים ודחו את הבעיות".

בהמשך לתחזית הקודרת שמציג פאבר הוא מעריך כי החברות יתחילו לאכזב את המשקיעים עם תוצאות לא טובות במחצית השנייה של השנה.

להערכת פאבר, הסיכון האמיתי לכלכלה הגלובלית טמון באכזבה מכיוונה של סין "אכזבה מנתוני כלכלה בסין היא מסוכנת יותר לכלכלה הגלובלית מארה"ב כיון שארה"ב אינה רוכשת סחורות גדולה כפי שהייתה בעבר", אמר.

פאבר מציין כי גזרת הסחורות ובראשן המתכות היא האפיק המומלץ ביותר להשקעה בימים אלה, למרות משבר החוב באירופה הממשיך לאיים, פאבר ממשיך להיות שורי על המטבע האירופי. "זה מפתיע עד כמה האירו הוא חזק ומפתיע איך המטבע עדיין לא קרס", אמר.