רווחי ספלון, שנרכשה ע"י טבע, זינקו ב-20% ברבעון השני

מכירותיה של ספלון הסתכמו ברבעון השני ב-730.1 מיליון דולר ■ החברה דיווחה על רווח על בסיס GAPP של 1.54 דולר למניה בהשוואה לרווח של 1.18 דולר למניה בשנה שעברה

ספלון, חברת התרופות האמריקנית שנרכשה באחרונה ע"י טבע , מדווחת היום (ד') על תוצאותיה לרבעון השני. מכירותיה של ספלון הסתכמו ברבעון השני ב-730.1 מיליון דולר, עלייה של 2% בהשוואה למכירותיה בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורת הרווח הנקי דיווחה החברה על רווח על בסיס GAPP של 1.54 דולר למניה בהשוואה לרווח של 1.18 דולר למניה בשנה שעברה, עלייה של כ-20%. על בסיס non-GAPP רשמה החברה הרווח היה 142.6 מיליון דולר, ירידה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בפירוט מכירותיה של החברה, מדווחת כי המכירות לתרופות בתחום מערכת העצבים הסתכמו ב-332.3 מיליון דולר במהלך הרבעון, ירידה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתחום האונקולוגיה מכירותיה של ספלון הסתכמו ב-158.8 מיליון דולר, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האצה במכירות תרופות אלו הייתה בעיקר בזכות תרופת TREANDA, מכירותיה של תרופה זו הסתכמו ב-125.8 מיליון דולר.

במהלך הרבעון השני הצטברו בקופת החברה מפעולות תפעוליות 74.2 מיליון דולר. "אנו ממשיכים לעבוד בתיאום עם הרשויות בארה"ב ובאירופה בכדי להשיג את האישורים הרגולטוריים הנדרשים כדי להשלים את העסקה עם טבע", אמר קווין בוצ'י, מנכ"ל החברה.

חברת ספלון הודיעה לפני כחודש כי בעלי המניות אישרו את רכישת החברה על-ידי חברת טבע במחיר של 81.50 למניה ובסכום כולל של 6.8 מיליארד דולר. טבע המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, דיווחה בתחילת מאי שתרכוש את חברת התרופות האמריקנית ספלון (סימול: CEPH) תמורת 6.8 מיליארד דולר.

ספלון היא יצרנית תרופות מקוריות בתחומי האונקולוגיה, טיפול בכאב ועוד. טבע ציפתה להשלמת הרכישה במהלך הרבעון השלישי של השנה, בכפוף לקבלת אישורים גם מהרשויות באירופה ומבעלי המניות של ספלון.