לחץ בשווקים: סוכנות הדירוג הסינית חתכה את דירוג ארה"ב

Dagong, סוכנות הדירוג הסינית הודיעה כי היא מורידה את דירוג האשראי של ארה"ב ל-(A) לעומת דירוג (A+ ) ■ סין היא המלווה הגדול ביותר לארה"ב

ארה"ב אומנם הצליחה להינצל ממצב של חדלות פירעון לאחר שברגע האחרון הושג ההסכם הפוליטי להעלאת תקרת החוב, אך השווקים הגלובליים עדיין מוטרדים מאוד ממצבה של הכלכלה הגדולה בעולם. Dagong, סוכנות הדירוג הסינית הודיעה היום (ד') כי היא מורידה את דירוג האשראי של ארה"ב ל-(A) לעומת דירוג (A+ ), סוכנות הדירוג אף הכניסה את דירוגה של ארה"ב לבחינת מעקב.

למרות שסוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס אישררה אמש את דירוג האשראי המושלם של ממשלת ארה"ב, AAA, בסין החליטו דווקא כן להוריד את הדירוג מתוך חשש עמוק מפני מצבה של כלכלת ארה"ב. נזכיר כי מודי'ס אמש אומנם אישרה את הדירוג המושלם אך הותירה תחזית שלילית והתריעה מפני תוכנית חילוץ נוספת.

בנימוק הסיבה שהובילה את כלכלני סוכנות הדירוג הסינית להורדת הדירוג, מדגישים כי העלאת תקרת החוב לא משנה את את המגמה הכללית שבה התמ"ג האמריקני לא מצביע על צמיחה משמעותית ובנוסף גם ההכנסה ממיסים לא עולה. על פי כלכלני החברה הסינית, ארה"ב צריכה לחתוך בהוצאותיה בהיקף של לפחות 4 טריליון דולר ב-5 השנים הקרובות.

נזכיר כי סין היא המלווה הגדול ביותר לכלכלת ארה"ב. הערכות בשוק הן כי הורדת הדירוג זו של הסוכנות הסינית לא תשפיע באופן משמעותי על שוק האג"ח כיון שמרבית המשקיעים נושאים עיניהם בעיקר ל-3 הסוכנויות דירוג העולמיות והן מוד'יס, פיץ' ו-S&P.