עסקה משתלמת: עשור וחצי לאחר שרכשו את רשת אירוקה מידי אנטוני קורי תמורת מיליון דולר, מייקל וולף ואחיינו יעקב וולף מוכרים את הרשת לתאגיד Luxottica העולמי תמורת 20 מיליון אירו. העסקה נחתמה ביום שישי האחרון.
בעל המניות העיקרי ברשת (90%) הוא מייקל וולף. בעת הרכישה ב-1996 מנתה הרשת 19 סניפים, והיום היא מונה 63 סניפים בבעלות מלאה.
מחזור המכירות הכספי של הרשת עומד על 120 מיליון שקל בשנה, כאשר מכירות המותג הפרטי אירוקה אחראיות ל-35% ממכירות הרשת.
"סל של אפשרויות"
עם השלמת העסקה, תהיה זו הפעם הראשונה שבה שחקן בינלאומי מפעיל רשת קמעונאית למשקפי שמש בישראל. בכוונת החברה העולמית למחוק את המותג אירוקה ולמתג את הרשת מחדש תחת שם הרשת העולמית שמפעילה החברה - Sunglass Hut. במקביל, ככל הנראה, ייפסקו מכירות המותג הפרטי אירוקה.
"אני לא יודע מה תהיה המדיניות שלהם בהמשך, אבל יש להם סל גדול של אפשרויות. זו בשורה צרכנית, כי מדובר בחברה עם המון עוצמות", אומר ל"גלובס" מייקל וולף.
Sunglass Hut היא הקמעונאית הגדולה בעולם המתמחה במשקפי שמש, עם למעלה מ-2,000 סניפים בארה"ב, בקנדה, בקריביים, באירופה, באוסטרליה, ומדינות נוספות.
הרשת החדשה תיהנה מהעוצמות של התאגיד הבינלאומי Luxottica, שמותגי הבית שלו כוללים את ריי-באן, אוקלי, ווג, פרסול, אוליבר פיפלס, ארנט ו-REVO. בנוסף, התאגיד מחזיק ברישיון את המותגים בולגרי, ברברי, שאנל, דולצ'ה וגבאנה, דונה קארן, פולו ראלף לורן, פראדה, ורסאצ'ה וטיפאני.
חששות בענף
"הרכישה חשובה ל-Luxottica מבחינה אסטרטגית, מכיוון שהיא מאפשרת לנו לבסס נוכחות קמעונאית משמעותית בישראל. אנו מאמינים כי נוכל לחזק את נוכחות המותגים שלנו בישראל ולעורר את כלל הקטגוריה של משקפי שמש איכותיים", אמר פאביו ד'אנג'לנטוניו, סגן נשיא חטיבת Sun & Luxury Retail בקבוצה.
פאולו אלברטי, סגן נשיא בכיר של החטיבה הסיטונאית ב-Luxottica, ביקש לשלוח מסר מרגיע לשחקנים המקומיים האחרים, באומרו כי "מחויבותה החזקה של Luxottica ללקוחותיה הסיטונאיים ולמצוינות בשירות לא תשתנה".
אלא שבענף מקבלים את כניסת התאגיד הבינלאומי בחששות רבים. "התחרות בענף האופטיקה תספוג מכה קשה", אומר מאיר רסין, בעלי רשת אופטיקנה. לדבריו, Luxottica כבר הודיעה לרשתות האופטיקה בארץ על ביטול ההנחות.
"מצד אחד, הם יבואנים ושולטים איזו סחורה תגיע לצרכן, ולכן הם יכולים לעצור דגמים טובים. מצד שני, יש להם רשת. הם יוכלו לנסות לנתב את הסחורה היותר נדרשת אליהם, לקבע מחירים לצרכן, להעלות מחירים ולחסום חנויות שינסו להוזיל מחירים על-ידי עצירת סחורה או עיכוב סחורה", אומר יעקב הלפרין, מנכ"ל ומבעלי רשת אופטיקה הלפרין.
הלפרין גם חושש כי Luxottica תפעל לחסימת היבוא המקביל. "הם יכולים עם הכוח האדיר שלהם לחסום את היבוא המקביל שלנו. יתחיל משחק של חתול ועכבר. גם היום אני לא מביא יבוא מקביל ישירות ממדינה, אבל אין לי צל של ספק שיהיה לי עוד יותר קשה. הם יהדקו את החגורה וינסו לקבע מחיר", אומר הלפרין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.