מנכ"ל קוטנדו: "אנחנו לא מפחדים מתביעות ולא ניעלם"

קוטנדו, חברת ניהול התכנים באינטרנט, גייסה כסף סיד על-בסיס רעיון ופרזנטציה, ומאז הושקעו בה כבר 39 מ' ד' ■ שאיפתה להתחרות בענקית אקמאי, הובילה אותה להגיש נגדה תביעה על הפרת פטנט

חברת Cotendo, סטארט-אפ ישראלי קטן אך שאפתני, רוצה להיות מתחרה ראויה לחברת Akamai האמריקנית, ששולטת בשוק האצת וניהול תכנים באינטרנט.

קוטנדו השלימה לפני כמה שבועות גיוס הון בהיקף של 17 מיליון דולר משני תאגידי הענק ג'וניפר וסיטריקס, ממשקיעיה הקודמים, ומקרנות ההון סיכון סקויה, Tenaya ובנצ'מרק.

עם הכנסות שנתיות של עשרות מיליוני דולרים וגיוסי עשרות עובדים למרכז החברה בכפר נטר, קוטנדו רוצה לפרוץ קדימה.

"אנחנו הצאצאים של גדעון מנטל ונחום שרפמן, מייסדי קומטאץ', וחשוב לנו לשמור על הדנ"א הזה. קוטנדו הוקמה על-ידי שלושה יוצאי קומטאץ' - אודי תורג'מן, דוד דריי ואני". אומר רוני זהבי, המנכ"ל.

בשנת 2008 השלושה הגיעו אל חיים סדגר מסקויה עם רעיון, ושבועיים לאחר מכן הם קיבלו חוזה על תנאי ו-3 מיליון דולר, על-סמך רעיון ופרזנטציה בלבד.

"אנחנו מייצרים את הדבק של האינטרנט", אומר זהבי, "אנחנו מובילים, מנהלים ומייעלים העברת תוכן במטרה לשפר את חוויית המשתמש, ומהצד השני להגדיל את הרווחיות של המו"ל. אנחנו עובדים עם אתרי מסחר מקוון, רשתות חברתיות ואתרי תוכן".

אקמאי הוקמה לפני 12 שנה, יש לה מכירות שנתיות של מיליארד דולר והיא שולטת ב-90% משוק הניהול והובלת התוכן. את ה-10% הנותרים חולקת קוטנדו עם מתחרות נוספות.

* איך אתם מתכננים לגבור על אקמאי?

זהבי: "אקמאי באה עם באזז מדהים לפני 12 ושינתה את השוק, אבל מאז השתנו כמה דברים והיא לא שינתה את המודל העסקי.

"יש לה אלפי שרתים מפוזרים בעולם, וזה ברור שחברה כמונו לא תוכל להרים תשתית כזאת לבד. לכן החלטנו לבנות משאבה מיוחדת שתייתר את פיזור השרתים, ושתציג ביצועים טובים יותר משל הארכיטקטורה הקיימת. עוד אתגר היה לשמור על הפונקציונליות. ראיינו 150 לקוחות לפני שכתבנו שורת קוד אחת. אנחנו פונים לעולם המסחר המקוון, התוכן והמובייל. אנחנו מוכרים קופסה שחורה שהביצועים שלה גבוהים משל המוצרים של אקמאי". כיום יש לקוטנדו 350 לקוחות משלמים. בתגובה לעלייה הזו אקמאי הגישה נגדה לפני כמה חודשים תביעה על הפרת פטנט. את תגובתה של אקמאי לא ניתן היה להשיג.

* אתם לא מפחדים מהתביעה?

זהבי: "לא. אקמאי ידועה כתובעת סדרתית ועבורנו זו תעודת הוכחה שהמוצר שלנו מדאיג אותה. אנחנו מאמינים שתוך שנתיים-שלוש השוק ישתנה ורוצים להיות שם עם הטכנולוגיה המתאימה והשותפים הנכונים".

לקוטנדו שורה ארוכה של שיתופי פעולה עם ענקיות כמו AT&T, חברת התקשורת צ'יינה נט סנטר, וגם עם גוגל יש לה הסכם לפיתוח משותף ודיאלוג טכנולוגי פורה, אומר זהבי.

* מה אתם מתכננים להמשך הדרך? אתם מקווים שאחד השותפים שלכם ירשום צ'ק ויקנה אתכם?

"אנחנו חברה שלא תיעלם. פיתחנו תשתית ולא פיצ'ר, אנחנו כאן כדי להקים חברה גדולה ורווחית. השוק רק הולך וגדל, ואנחנו נגדל איתו. אני מעריך שיהיו לנו הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ככל שעולם המכשירים החכמים צומח.

"השימוש באינטרנט ממכשירי טלפון יעקוף את השימוש ממחשבים אישיים, גם הטיפול בתכנים יהיה שונה כי התשתית של המובייל שונה, ומי שירצה שהמשתמשים גם יקנו באתרים שלו יצטרך לספק גלישה מהירה ונוחה".