היקף המשכנתאות בריבית קבועה הוכפל תוך 3 חודשים

סך המשכנתאות שנטלו הישראלים ביולי נותר דומה לרמה שניטלה ביוני -4.1 מיליארד ש' ■ בשל מאמצי בנק ישראל: קפץ היקף המשכנתאות בריבית קבועה ל-842 מיליון שקל

בזמן שהמוני בית ישראל יוצאים לרחובות ומחים על יוקר הדיור כמו גם יוקר מוצרים ושירותים אחרים בישראל, עולה מנתונים שמפרסם היום (א') בנק ישראל כי החשק לדירה לא ירד כלל וכלל והישראלים המשיכו ליטול משכנתאות בקצב מסחרר גם בחודש יולי.

על פי הנתונים היקף המשכנתאות שנטל הציבור ביולי לשם רכישת דירת מגורים נותר יציב ברמה של 4.095 מיליארד שקל לעומת 4.091 מיליארד שקל בסוף חודש יוני, זאת למרות המאמצים הכבירים של בנק ישראל ושל האוצר למתן את הביקוש למשכנתאות בחודשים האחרונים.

עוד עולה מהנתונים כי היקף המשכנתאות שניטלו בריבית משתנה קטן בכ-100 מיליון שקל ביחס לחודש שעבר והסתכם ב-3.253 מיליארד שקל, בעוד שהמשכנתאות שנלקחו בריבית קבועה עלו בכ-20.5% ביולי ביחס ליוני לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה ב-12 החודשים האחרונים והסתכמו ב-842 מיליון שקל.

מגמה זו של ירידה בהיקף המשכנתאות בריבית משתנה ועלייה בהיקף המשכנתאות בריבית קבועה תואמת את המטרה שאליה כיוון בנק ישראל את הבנקים למשכנתאות בהוראותיו. נציין כי היקף המשכנתאות שניטלו בריבית קבועה למעשה הוכפל מאז חודש אפריל, אז עמד היקפן ב-426 מיליון שקל.