לאחר כשמונה שנים של הקמה, עבודות, אישורים, הנחת תשתיות ונסיעות מבחן, הרכבת הקלה בירושלים סוף סוף תתחיל לפעול ביום שישי הקרוב, 19 באוגוסט, במתכונת מצומצמת, כך הודיע הבוקר (ג') משרד התחבורה.
בשלב הראשון הנסיעה לתושבי ירושלים תהיה בחינם בשל בעיות בכירטוס. בחברת "סיטי פס" שמפעילה את הרכבת מעריכים כי ייקח מעט זמן עד שהרכבת תפעל באופן אופטימלי ולכן לא ייגבה כסף על הנסיעה - עוד לא ידוע עד מתי.
בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. בחברה מגדירים את תקופת העבודה הראשונה של הרכבת כ"תקופת הרצה". לאחר שזו תסתיים, ימשיכו בחברה להתקין את הרמזורים החכמים, הנותנים עדיפות לרכבת הקלה בצמתים לאורך הקו.
זמן הנסיעה בשלב הראשון, עד לסיום התקנת כל הרמזורים, יהיה ארוך מהרגיל ויתקצר לזמן נסיעה של 42 דקות תוך חודשים ספורים, עם סיום התקנת כל הרמזורים. הרכבות ייסעו על תוואי של 13.8 ק"מ, מהר הרצל ועד פסגת זאב ויעצרו ב- 23 תחנות לאורך הקו.
מוקדם יותר השנה, במסגרת ההכנות לרכבת, נסגר רחוב יפו הראשי לתנועת כלי רכב. התחבורה הציבורית הרבה הופנתה כולה לרחוב אגריפס בעיר, מה שגרם לעומסים כבדים ביותר במקום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.