Cathay Pacific Airways מהונג קונג היא חברת תעופה בינלאומית. החברה מפעילה צי של 128 מטוסים, ומציעה שירותי הובלת נוסעים ומטען ל-145 יעדים ב-40 מדינות.
Cathay דיווחה על תוצאות טובות למחצית הראשונה של 2011: הרווח הנקי היה 2.8 מיליארד דולר הונג קונג (דה"ק) לעומת קונצנזוס של 1.5 מיליארד דה"ק. תוצאה זו בולטת על רקע התנאים הקשים (עלייה במחיר הדלק, מלחמה בלוב, האסון ביפן וחולשה בעסקי המטען); הרווח התפעולי של החברה (6%) טוב בהרבה משל מתחרותיה סינגפור איירליינס (1.6%) וקוריאן אייר (2.5%); והרווח לנוסע עלה ב-12% בשל הכנסות חזקות מנסיעות עסקיות ודה"ק חלש.
החברה ממשיכה לצמוח באגרסיביות בזכות הצמיחה המבנית של טיסות בינלאומיות מחוץ לסין, והיא הודיעה על הזמנה של 12 מטוסי בואינג חדשים - 4 מטוסי נוסעים לטיסות ארוכות ו-9 מטוסי מטען.
על אף תחזית קודרת למצב הכלכלה הגלובלית, אנו סבורים שהכנסות Cathay במחצית השנייה תהיינה גבוהות מאשר בראשונה, על רקע ביקוש חזק מסין, שיפור בעסקי המטען ומחירי דלק נמוכים יותר.
Cathay נסחרת במכפיל הון קורץ של 1.1. החברה ראתה מכפילים כאלו רק בזמנים של מגה-משברים בתעשייה (כמו אסון התאומים ומגפת הסארס). המצב הנוכחי כלל אינו מתקרב לכך, והתמחור הנורמלי של החברה צריך להיות סביב 1.2-2. על כן אנו ממליצים על מנייתה "קנייה" במחיר יעד של 24.4 דה"ק, המשקף אפסייד של 53% על מחירה הנוכחי.
** נכתב על-ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.