חברת דלק רכב שבשליטת גיל אגמון ובניהולו פירסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה. מחזור המכירות של החברה נפל ברבעון השני ב-25.7% ל-893 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהירידה בכמות המכוניות שמכרה החברה ברבעון השני אשר הסתכמה ב-8,032 מכוניות לעומת 11,222 מכוניות שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.
נציין כי בין סוגי כלי הרכב שמייבאת החברה בלטה הירידה במכירת מכוניות מתוצרת מאזדה שנחתכו בכ-31.5% והסתכמו ב-5,644 מכוניות בחודשים אפריל-יוני. גם במכירות כלי הרכב מתוצרת פורד נרשמה ירידה של כ-20% ואלו הסתכמו ב-2,388 מכוניות מסוג פורד שנמכרו ברבעון השני.
על רקע הירידה במכירות נפל נתח השוק של דלק רכב ל-13% מסך מכירות כלי הרכב בישראל (על פי נתוני משרד הרישוי) וזאת לעומת נתח של 20% בו החזיקה ברבעון השני ב-2010. "הירידה בנתח השוק של החברה נבע בעיקר מפגיעה בכושר התחרות של החברה שנוצר כאשר עלות המכוניות שנמכרו הייתה גבוהה כתוצאה מהתחזקות הין היפני, בד בבד עם החלשות מטבעות היבוא של מתחרים ועלייה בכמות המכוניות שנמכרה על ידם" כתבה החברה בדוחותיה.
בשורה התחתונה היה הרבעון השני טוב יותר מהרבעון הראשון כאשר רווחי החברה עלו במיליון שקל ל-61.2 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אך במחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על ירידה של כ-20% ברווחיה שהסתכמו ב-176 מיליון שקל, וזאת כתוצאה מקיטון בהיקף המכירות, בעיקר ברבעון השני וכן בשל שער הין הגבוה ששרר במחצית הראשונה של השנה.
סך הנכסים של החברה לסוף המחצית הראשונה של שנת 2011 הסתכם בכ- 2.165 מיליארד שקל, קיטון של כ- 700 מיליון שקל לעומת סוף השנה הקודמת, שנובעת ברובה מקיטון ביתרת הלקוחות (כ-517 מיליון שקל) ומקיטון ביתרת המלאי (כ-162 מיליון שקל).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.