אנליסטים: המפסידה הגדולה מעסקת גוגל-מוטורולה היא RIM

"המהלך של גוגל ישאיר את RIM לבד במערכה כשחקנית קטנה יחסית בעולם הסמארטפונים"

בעקבות רכישת הענק של גוגל נשמעים קולות בשוק כי המפסידה העיקרית מהמהלך היא לא אחרת מיצרנית הבלאקברי RIM . גוגל הודיעה אתמול (ב') על רכישת מוטורולה מוביליטי , הזרוע של מוטורולה שאחרית על ייצור ופיתוח טלפונים סלולריים תמורת 12.5 מיליארד דולר.

"המהלך של גוגל משאיר את RIM לבד במערכה כשחקנית קטנה יחסית בעולם הסמארטפונים, מה שעלול לגרום לה לחבור ליצרנית סמארטפונים אחרת כדי להישאר במשחק", אמר וויל סטופגה, מנהל תוכנה ויועץ בחברת IDC.

"עם המזומנים והניסיון שיש לגוגל, מוטורולה הופכת לאיום ישיר על RIM", הוסיף סטופגה. "עכשיו כשלמוטורולה יש גב חזק מאחוריה, המתחרים צריכים להיזהר. RIM נותרה לבד במערכה".

ברקע עסקאות רבות נוספות בעולם הסלולר, בין היתר, נוקיה שחתמה על הסכם אסטרטגי עם מיקרוסופט, יצרנית התוכנה הגדולה בעולם בפברואר האחרון.

"RIM צריכה יותר ניסיון בתוכנה כדי להתחרות בשוק הנוכחי", אמר צ'טן שרמה, אנליסט תקשורת עצמאי. "ייתכן ו-RIM תאלץ למכור לחברות כמו דל, סמסונג או HP".