חברת התעופה הישראלית אל על פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2011, מהן עולה כי הכנסותיה של החברה אומנם עלו ב-5.6% ל-530.49 מיליון דולר, אך בשורה התחתונה עברה החברה להפסד של 19.7 מיליון דולר, 3.7% מהמחזור, זאת לעומת רווח של 14.84 מיליון דולר ברבעון השני של 2010. אל על מנוהלת על ידי אליעזר שקדי.
הוצאות החברה רשמו עלייה של 17% ל-470.15 מיליון דולר, או 88.6% מהמחזור, לעומת הוצאות של 400.94 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. הוצאות המכירה רשמו גם הן עלייה של 6% והסתכמו ב-55.93 מיליון דולר.
במסגרת הדוחות מסבירה החברה כי ברבעון השני חלה עלייה חדה של 47% במחיר הממוצע של הדלק הסילוני (דס"ל) ביחס לרבעון השני של 2010. לאחר פעילות הגידור של החברה, עלה המחיר האפקטיבי ששילמה החברה בכ-20.3%.
שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים הסתכם ב- 81.1% לעומת שיעור תפוסה של 80.1% ברבעון השני של שנת 2010.
בחלוקה אזורית, רשמו הקווים למערב אירופה עלייה של 12% בסך תנועה הנוסעים לעומת הרבעון המקביל, הקווים למרכז ומזרח אירופה רשמו עלייה של 9%, הקווים למדינות חבר העמים רשמו עלייה משמעותית יותר של 37% , הקווים למזרח הרחוק רשמו ירידה של 4% והקווים הטראנס-אטלנטיים רשמו יציבות עם עלייה מזערית של 1%.
שקדי ציין עם פרסום הדוחות כי "אל על רושמת גידול בהכנסות ברבעון השני, המצביע על ההתמודדות עם האתגרים והשינויים בענף התעופה העולמי והמקומי. החברה התמודדה ברבעון השני, בין היתר, עם האמרת מחירי הדלק לשיא חסר תקדים לאורך זמן ועם השינויים בשערי המטבע.
אנו מחויבים וערוכים למאמץ מתמשך ולהתמודדות עם השינויים בכלכלה בישראל ובעולם, תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות. אנו מאמינים כי המשך ביסוס חוסנה הפיננסי של אל על ויציבותה לצד נקיטת מאמצי התייעלות ומהלכים לשיפור מתמיד באיכות ובמצוינות הם המפתח להמשך שימור מעמדה המוביל של אל על בענף התעופה", סיכם שקדי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.