אפל עשויה להשקיע כמליארד דולר במפעל של חברת שארפ

מטרת ההשקעה: להבטיח אספקה רציפה של מסכים למוצרים שלה ■ אנליסט: "להשקעה הזו תהיה השפעה אדירה על הרווחיות של שארפ" ■ בתוך כך, חברת HTC תובעת את אפל

אפל עשויה להשקיע כמליארד דולר באחד המפעלים של שארפ ביפן, על מנת להבטיח אספקה רציפה של מסכים למוצרים שלה. כך מעריך בית ההשקעות MF Global Ltd . ההודעה גרמה לעלייה של כ-2% במניה של שארפ.

ההערכות בכלי תקשורת מקומיים ביפן דיווחו שסכום ההשקעה עומד על 1.3 מליארד דולר. "אנחנו חושבים שיש סיכוי גבוהה שאפל תשקיע סכום של מליארד דולר במפעל של שארפ, על מנת להבטיח אספקה מהירה ורציפה של מסכים למוצרי החברה כגון האייפון והאייפד", כותב אנליסט בית ההשקעות, דייוויד רובנשטיין. "להשקעה הזו תהיה השפעה אדירה על הרווחיות של שארפ".

בתוך כך, הודיעה היום יצרנית הסמארטפונים HTC על הגשת תביעה נגד אפל על הפרת 3 פטנטים הרשומים על שמה. בתביעה שהוגשה לוועדה למסחר בינלאומי בוושינגטון, דורשת HTC להפסיק את הייבוא של מכשירי אפל, בטענה שהם מפרים שלושה פטנטים הרשומים על שמה בתחום התקשורת האלחוטית.

התביעה הזאת מצטרפת לתביעה נוספת שמנהלת HTC נגד אפל משנה שעברה. בנוסף, אפל גם "עסוקה" בתביעה נגד סמסונג שגם היא עוסקת בתחום הקניין הרוחני.