מערכת מצלמות המהירות והרמזור האוטומטית מטיפוס "גאטסו", הידועה בכינוי "פרויקט א3", תתחיל להפיק דו"חות מבצעיים רק בנובמבר. כך נמסר מהמשרד לביטחון פנים האחראי על הפרויקט. זאת למרות שהמערכת הייתה אמורה לסיים את תקופת הניסיון שלה כבר החודש ולמרות שמועות רבות שנפוצו אודות הפעלתה המבצעית.
הסיבה לעיכוב היא לאו דווקא המחאה החברתית אלא עיכובים בירוקראטיים, שנובעים מהעדר אישורים של חברת החשמל, מע"ץ וגופים נוספים, שאמורים לתת את ההכשר לעמודי המצלמה.
עד כה נפרשו כ-26 עמודי מצלמה אמיתיים, מתוכם כ-17 מצלמות רמזור והשאר מצלמות מהירות, זאת בנוסף לעוד כמה עמודים "ריקים" באתרים חילופיים, שאליהם יועברו מדי פעם מצלמות ובשאר הזמן הם יתפקדו בתור "מצלמות דמה" להרתעה. זהו הגל הראשון מתוך כ-300 מצלמות, שאמורות להיפרש בהדרגה בשנים הקרובות בכבישי הארץ. בפעולה מבצעית אמורות המצלמות להפיק מעל 200 דו"חות ביום באיכות דיגיטלית.
המדינה לא מציינת רשמית את היקף ההכנסות הצפוי מהקנסות שתפיק המערכת לקופת האוצר אולם תמונת מצב כללית על ה"ביזנס" העצום של קנסות התעבורה בישראל סיפקה בעבר עמותת "אור ירוק" בעת דיון על מקורות התקצוב של הבטיחות בדרכים: "עיון קצר בנתוני הכנסות המדינה מאגרות רכב, רישיונות נהיגה, קנסות בגין עבירות תנועה, והחרמות כלי רכב, מעלה כי בתוך שנים אחדות עלו ההכנסות מהיטלים אלה בעשרות אחוזים".
"לשם המחשה, בשנת 2006 גבתה המדינה תחת הסעיפים אגרות, קנסות, רישיונות רכב והחרמות כלי רכב, כמיליארד ורבע שקלים. בשנת 2009 כבר קפץ הסכום שנגבה בגין אותם סעיפים, ליותר משני מיליארד ומאה חמישים מיליון שקלים, עליהם יש להוסיף עוד כמיליארד וחצי שקלים שגבתה המדינה באותה שנה בגין אגרות כלי רכב. צירוף כל ערוצי הגבייה האלה יחד, מביא בשנה האחרונה להכנסת כשלושה וחצי מיליארד שקלים לקופת האוצר, שכולם בהקשר ישיר לבטיחות בדרכים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.