אחרי עשר שנות היעדרות מהנוף המקומי, חוזרת הרשת האיטלקית הוותיקה BENETTON לישראל ופותחת היום (א') את הסניף הראשון בתל-אביב, בקומת הרחוב של דיזנגוף סנטר.
את הזיכיון לשיווק המותג המוערך קיבלו דובי שנידמן (זכיין NIKE בישראל), וערן ויזר, שהקים את רשת DOMO בישראל. היקף ההשקעה בכניסה המחודשת של המותג לישראל עומד על כ-5 מיליון שקל.
היוזמה להיכנס מחדש לשוק בישראל באה מכיוון לוצ'יאנו בנטון, העומד בראש החברה מאז הקמתה, אומר ערן ויזר ל"גלובס". "נציגי החברה הגיעו לישראל, בחנו קניונים וזכיינים פוטנציאליים תוך רצון מובהק להיכנס לשוק בישראל".
הסיבוב הקודם של בנטון בישראל לא צלח. הסיבה, כפי שמנמקים היום, היא מחלקות מסחרית עם הזכיינים דאז.
החנות שנפתחה היום בדיזינגוף סנטר היא הראשונה ברשת המתוכננת לכלול 15 חנויות ברחבי הארץ. באוקטובר צפויה להיפתח חנות נוספת בקניון הזהב בראשון לציון, וחנויות נוספות ייפתחו בקניונים "עיר הימים" בנתניה וגרנד קניון החדש בבאר שבע. ויזר מעריך כי גם בתל-אביב עשויים להיפתח סניפים נוספים.
השקת החנות בדיזינגוף סנטר מתרחשת ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן בעקבות התפנות מיידית של סניף שקם אלקטריק במיקום אטרקטיבי על קומת הרחוב. החנות, שעוצבה על-ידי מעצבי בנטון, משתרעת על פני 300 מ"ר והיא מציעה תמהיל של 50% אופנת נשים, 20% אופנת גברים ו-30% אופנת ילדים ותינוקות - תמהיל דומה לנתחי השוק של החברה בעולם.
קולקציית ה"סמארט בייסיק" המשווקת מעתה גם בישראל פונה לקהל של בני 25 ואילך והיא כוללת קו בסיסי ומאופק, הנתון פחות לטרנדים עונתיים, המאפיין את הרשת לאורך השנים.
טווח המחירים מפתיע, בעיקר בגזרת אופנת הנשים והגברים, ובמידה רבה מיישר קו עם רשתות מתחרות - מקומיות ובינלאומיות: "סוגיית המחיר הייתה תנאי שהצבנו לחברה, כשהסברנו שתנאי להצליח בשוק הישראלי מתבסס על מגרש המחיר. בנטון הפנימה את זה, וגם בעולם המחירים היום נוחים מבעבר. המחירים בארץ דומים מאוד לאלה שבחו"ל ובחלק מהמקרים אף נוחים יותר", אומר ויזר.
המתחרים הבינלאומיים והרשתות המקומיות לא מטרידים את ויזר. "בנטון מתקיימת בגאון ליד רשתות באירופה וגם בארץ יש מקום לכולם. ענף האופנה פתוח לקלוט שחקנים נוספים והיותר טובים ינצחו".
חברת Benetton הוקמה על ידי משפחת בנטון ב-1965. בחמש השנים האחרונות, עשתה הרשת קאמבק עם 500 חנויות חדשות ב-124 מדינות. סך הכול מונה הרשת 6,500 חנויות באיטליה ובעולם ומחזור מכירותיה הוא יותר מ-2 מיליארד אירו בשנה.
בנטון ידועה בקו פרסומי הייחודי לה המשלב בין תרבויות, צבעים, עמים ודתות. קמפיין סתיו-חורף 11/12 תחת "It's my time" עולה היום בהיקף ראשוני של 1.2 מיליון שקל ויכלול שלטי חוצות באיילון, בתחנות אוטובוס בעיתונים. הטיפול בפרסום המתבסס על חומרים המגיעים מחו"ל, נעשה באופן עצמאי על-ידי הזכיינים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.