נעילה חיובית באירופה ואסיה; "צפייה כי ה'פד' ימריץ הכלכלה"

באירופה ובאסיה נרשמו עליות נאות, כאשר החוזים בוול סטריט טיפסו והמסחר עצמו נפתח בטריטוריה הירוקה■ בגרמניה נרשמה התרסקות במדד הביטחון לעסקים ■ דריכות לקראת נאום ברננקי ביום ו'

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בעליות שערים זה היום השני ברציפות, לאור עליות של עד 1.9% בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט, כאשר סוחרים בשוק כבר מתחילים לפתח ציפיות לקראת נאומו הקרב של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי ביום שישי. מניית UBS מרכזת עניין רב בעקבות הודעת הבנק על גל פיטורים של 3,500 עובדים.

המדדים המובילים באירופה המשיכו להתאושש משפל של יותר משנתיים אליו הגיעו בשבוע שעבר. מדד ה-Stoxx Europe 600 נפל ב-21% מהשיא האחרון ב-17 בפברואר על רקע חששות מהאטה כלכלית חריפה והתפשטות משבר החוב באירופה. המדד נסחר לפי מכפיל 9.5 בלבד על הרווח הצפוי ע"י האנליסטים לשנה הקרובה - המכפיל הנמוך ביותר מאז מארס 2009, אז החל גל העליות הגדול בשווקים.

"העליות נובעות מציפיות בשוק שהפד ינקוט צעדים נוספים לתמרוץ הכלכלה, וייתכן שהם יוצגו אפילו בנאומו הקרוב של יו"ר הפד בן ברננקי בסוף השבוע", אמר לסוכנות בלומברג קמרון פיקוק, מנהל השקעות ב-IG Markets. "באופן ברור, כאשר השוק מתחיל לתמחר את נאום ברננקי, במידה ויו"ר הפד יאכזב - המשקיעים ימכרו מניות".

בפדרל ריזרב כבר מתחילים להכין את הקרקע לקראת נאומו של ברננקי, והלילה העניק ג'יימס בולארד, בכיר בפד, ראיון לעיתון היפני המוביל "ניקיי", בו אמר כי הפד יתערב כדי להאיץ את הצמיחה הכלכלית. הוא העריך שהצמיחה תואץ במחצית השנייה של 2011 ולתוך 2012, וזאת בניגוד לתחזיות אנליסטים בשוק שהורידו לאחרונה את תחזיות הצמיחה. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

בגרמניה פורסם היום מדד ביטחון העסקים, ממנו עולה שמצבה של גרמניה הולך ומתדרדר. המדד צנח לרמה של (37.6-) לעומת תחזיות אנליסטים שדיברו על ירידה לרמה של (26-) מרמה של (15.1-) ביולי. עד עכשיו מצבה של גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו, נחשב טוב יחסית לשאר המדינות באירופה.

היום גם פורסם מדד מנהלי הרכש באירופה, והוא נותר ללא שינוי, אולם המדד בתחום הייצור רשם ירידה לרמה של 49.7 מרמה של 50.4 בחודש יולי, מה שמעיד על התכווצות בתחום הייצור. "העובדה שהמדד המשוקלל לא ירד מהווה הקלה קטנה, אולם המדד קרוב מאוד לאזור המעיד על התכווצות", אמרה ג'ניפר מקיון, כלכלנית בכירה בקפיטל איקונומיקס בלונודון.

מבין המניות אשר בלטו היום באירופה נציין כאמור את UBS ; הבנק הודיע על פיטורי 3,500 עובדים בהמשך מלגל פיטורים נרחב של מוסדות פיננסיים ברחבי העולם, גל פיטורים שגובה יותר ממ-100 אלף משרות.

בסקטור האנרגיה, מניית Cairn Energy ריכזה עניין בעקבות פרסום הדוחות הכספיים שלה; החברה רשמה גידול של פי 4 בהכנסות במחצית הראשונה של השנה, לרמה של 1.3 מיליארד דולר.

גם מניית Antofagasta הגיבה לדוחות הכספיים של החברה, בהם היא הציגה רווח של 696 מיליון דולר במחצית הראשונה, לעומת 451 מיליון דולר במחצית 2010.

גם אסיה סגרה יום של עליות

הבורסות המובילות באסיה נסחרו היום במגמה חיובית לראשונה מזה 4 ימי מסחר ברקע עליות השערים הקלות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. מדד MSCI אסיה, המהווה בנצ'מרק למדדי המניות המובילים במזרח הרחוק, טיפס היום ב-1.9%. השווקים במזרח, כמו עמיתיהם בעולם, ממתינים לנאומו של נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי בג'קסון הול בליל שישי.

מדד מנהלי הרכש (PMI) הסיני של HSBC רשם עלייה באוגוסט ל-49.8 נקודות מ-49.3 נקודות ביולי, אך נותר מתחת לרף ה-50 נקודות, המסמן צמיחה. כל קריאה מתחת לרף זה מסמלת התכווצות בפעילות הכלכלית.

"ברננקי יציג לשווקים את הכלים שעומדים לרשות ה'פד', ואת היכולת להשתמש בהם בשעת הצורך. אנחנו חושבים שצעד נבון יהיה להפחית את תחזית הצמיחה והאינפלציה בארה"ב, על מנת שיהיו עקביים עם אפשרות להקלה עתידית", ציינו אסטרטגים בבנק BNP Paribas הצרפתי.

סקטור הטכנולוגיה ביפן הפגין עוצמה; נציין את NEC , Fujitsu ו-Toshiba . מניותיה של Samsung ריכזו עניין חיובי בדרום-קוריאה.

מניות Nikon , היצרנית השנייה בגודלה בעולם של מצלמות, זינקו לאחר שהחברה עלתה את תחזית הרווח השנתית שלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]