גרמניה במשבר: התרסקות במדד ביטחון העסקים

המדד רשם ירידה חדה יותר מהתחזיות ועמד על רמה של (37.6-) ■ הרמה הכי נמוכה מאז דצמבר 2008 ■ גם מדד מנהלי הרכש באירופה פורסם היום והוא נותר ללא שינוי

כנראה שגם הכלכלה הגדולה ביותר באירופה התחילה לחוש בהשפעתו של משבר האשראי באירופה. היום (ג') פורסם מדד ביטחון העסקים בגרמניה, והוא רשם ירידה גדולה מהתחזיות, ועמד על רמה של (37.6-), הרמה הכי נמוכה מאז דצמבר 2008, לעומת תחזיות שדיברו על ירידה לרמה של (26-).

הירידה במדד באה בעקבות התנודתיות החדות בשווקים בעולם ב ארבע השבועות האחרונים, כשנרשמה ירידה של 8 טרליון דולר בשווי המניות ברחבי העולם. מדד ה-דאקס הגרמני רשם ירידה של 25% בעקבות התגברות החששות שהאיחוד האירופי לא יצליח לרסן את משבר האשראי שפוקד את היבשת.

החדשות הרעות מכיוונה של אירופה ממשיכות לזרום עם פרסומו של מדד הייצור שמצביע על ירידה בהיקף הייצור בגוש האירו. המדד ירד לרמה של 49.7 לעומת רמה של 50.4 ביולי מה שמצביע על התכווצות. למרות זאת, התחזיות דיברו על נתון גרוע יותר של 49.5.

גם מדד נותני השירות רשם ירידה מרמה של 51.6 ביולי לרמה של 51.5. בעוד שהמדד המשוקלל נותר ללא שינוי ועמד על רמה של 51.1.

מוקדם יותר, בנתונים שפירסמה גרמניה הצביעו על צמיחה בקצב האיטי ביותר בשני הסקטורים מאז החל תהליך ההתאוששות של גרמניה. "הנתונים הללו מצביעים שהצמיחה ברבעון השלישי תהיה אפילו פחותה מה-0.2%, הצמיחה שנרשמה ברבעון השני השנה", אמר, כריס וויליאמסון, כלכלן בכיר במרקט.