קבוצת המשביר לצרכן , פרסמה אתמול (ה') את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של שנת 2011, תוך שהיא מציגה זינוק בהכנסות, ומנגד עלייה בהפסדים בעקבות העלייה בהוצאות התפעוליות והוצאות המימון של החברה.
החברה מדווחת על הכנסות רבעוניות בהיקף 786.7 מיליון שקל, עלייה של 37% לעומת הכנסות של 574.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. במשביר לצרכן מסבירים הגידול בהכנסות כתוצאה מאיחוד פעילות אופיס דיפו, שלא נכללה בתוצאות אשתקד, ופתיחת סניפים חדשים של המשביר וכן של רשת ניו-פארם.
המשכיר לצרכן הציגה הפסד נקי של 10.2 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של 3.6 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. בחברה מסבירים כי העלייה בהפסד נובעת מגידול בהוצאות התפעוליות ובהוצאות המימון, בעקבות עליית קצב האינפלציה והגדלת סדרת האג"ח של החברה בהיקף של 104 מיליון שקל.
הפידיון בסניפי המשביר לצרכן ובסניפי ניו-פארם הסתכם ב-513.2 מיליון שקל, עלייה של 13.5% בהשוואה לפידיון של 452.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הפידיון הכולל בסניפים זהים (Same stores sales), הסתכם ב-482.5 מיליון שקל, לעומת 437.3 מיליון שקל ברבעון השני ב-2010 - עלייה של 10.3%.
מנכ"ל המשביר לצרכן: "היקף הפעילות מגיע ל-10 מיליארד ש'"
בחתך חצי-שנתי, הציגה המשביר לצרכן עלייה של כ-32.7% בהכנסותיה במחצית הראשונה של שנת 2011, לכ-1.5 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.13 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2010. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד של 15.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לעומת רווח של 6.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
"במהלך 2011 אנו פועלים להטמעתה של רשת אופיס דיפו בתוך עסקי הקבוצה, קידום שיתופי הפעולה עם רשת סונול, צירופן של רשת 'אייס אוטו דיפו' ו'צומת ספרים' לקבוצת החברות המעניקה הטבות לחברי מועדון 365, וכן אנו ממשיכים בתהליך הקמתה של רשת הסופרמרקטים הארצית הממותגת, שצפויה להתחיל בפעילותה לקראת סוף שנת 2012", התייחס לנתונים רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן.
"היקף הפעילות של החברות המשתייכות לקבוצת המשביר והמשתפות פעולה עם מועדון 365 מגיע כיום לכ-10 מיליארד שקל, ועם השלמת תהליכי ההטמעה השונים, יעניק המועדון למשפחה ממוצעת הטבה חודשית של מאות שקלים בעת ביצוע רכישות של מוצרים ושירותים בקרב חברות הקבוצה", הוסיף.
"בחציון הראשון של 2011 הציגו המשביר בתי כלבו ורשת ניו-פארם גידול בהיקפי הפעילות שלהן ושיפור ברווחיהן. מנגד, עם רכישתה של אופיס דיפו, גובר מרכיב העונתיות המשפיע על תוצאותינו העסקיות, שכן בחברות אופיס דיפו וקשרי תעופה, המחצית השניה של השנה היא התקופה החזקה יותר מבחינה עסקית", סיכם שביט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.