6 מניות היי-טק שצריכות להיכנס לרשימת "אסורות לקנייה"

זאת על אף שהמניות של אותן החברות נסחרות במכפילים חד-ספרתיים לאחר שנפלו, מכפילים שלכאורה נראים מפתים למשקיעים, אך למעשה החברות הן "קורבנות של אפל וגוגל"

מניות זולות לא בהכרח מעידות על ערך: באתר InvestorPlace מצביעים על 6 מניות היי טק שיש להימנע מקנייתן למרות מחירן הזול. לדברי כותב המאמר, דניאל פוטנם יש להוסיף קטגוריה חדשה לתחומי ההיי-טק השונים (חומרה, תוכנה ושבבים) והקטגוריה החדשה צריכה להיקרא "הקורבנות של אפל וגוגל ", ובכך הוא מתכוון לאותן חברות שהמוצרים או השירותים שלהן נפגעים כתוצאה מהפיכתן של גוגל ואפל למפלצתיות ודומיננטיות. זאת על אף שמניותיהן נסחרות במכפילים חד ספרתיים לאחר שמחירן נפל, מכפילים שלכאורה נראים מפתים למשקיעים.

המניות שאותן צריכים המשקיעים לשים ברשימת ה"אסורות לקנייה" הן:

סיגייט טכנולוג'יס המסחרת במכפיל רווח (P/E) של 4.63.

מיקרון שנסחרת במכפיל של 7.07.

נוקיה שנסחרת במכפיל של 16.62.

ריסרץ' אין מושן שנסחרת במכפיל 5.34.

Hewlett-Packard שנסחרת במכפיל 4.64.

ויאהו שנסחרת במכפיל רווח של 14.95.

המניות הנ"ל, אף כי הן שונות מבחינת הפעילות העסקית בהן הן מתמחות, הן זהות מבחינת חוסר היכולת שלהן להתאים עצמן למצב החדש בו אפל וגוגל הן הדומנינטיות בשוק, מותיר להן מעט מאד מקום לשיפור משמעותי בטווח הקצר במחירי המניות שלהן.

העובדה שרשימה זו של חברות מצביעה על מגוון כה גדול של תחומים בעולם ההיי-טק ובהם: רכיבים למחשבים אישיים (PC), וזה הזמן לציין את הודעתה של HP בשבוע שעבר על כוונתה לצאת מהתחום על רקע התרומה הנמוכה שלו לרווחיות החברה. זאת על רקע הגידול בשימוש בטבלאטים ובסמארטפונים בהן שולטות גוגל ואפל.

מגמה זו תוסיף לפגוע גם ביצרניות הכוננים הקשיחים והשבבים המיועדים לשוק מחשבי ה-PC, סיגייט ומיקרון שנפלו בכ-30% ונראות על פניו זולות, אך הן צפויות להמשיך ולהחלש כל עוד מכירות ה-PC ימשיכו להיפגע ממכירות הטאבלטים והסמארטפונים.

גם ביצרניות הטלפונים הסלולריים, נוקיה ו-RIMM יצרנית הבלקברי הקנדית אסור לגעת, לאחר שאיבדו נתחי שוק משמעותיים (הנתח של נוקיה באירופה נפל מ-55% ל-11% והנתח שוק של בלקברי בארה"ב נפל מ-33% ל-12%), כאשר את מקומן בשוק הטלפונים הסלולריים הפשוטים יחסית תופסת במהירות היצרנית הדרום קוריאנית, סמסונג.

התחומים האחרים שאסור לגעת בהם כל עוד אפל וגוגל כה בולטות בהן הם תחומי החומרה (בו נציין את HP) ותחום מנועי החיפוש באינטרנט (בו נציין את יאהו).