ימים ספורים אחרי שתנובה וטרה יצאו בקמפיין לקראת החגים והכריזו כי יגדילו אריזות של מוצרי חלב מבלי להעלות את המחיר, החברות מקבלות תגובות נזעמות מהצרכנים.
"אז מתי אתם מספרים לטרה ושטראוס?", שואלת נויה נאורי בתגובה שפרסמה בדף הפייסבוק של תנובה, "שיכינו גם הם מארזים ברוח החג והקרטל... ואז תוכלו אחרי החגים להעלות מחירים ביחד או להקטין אריזות ביחס לאריזה המקורית... כמה כיף להיות ביחד...".
"פחחח....עוד שבוע האריזות יתכווצו חזרה לגודלן המקורי ....", מגיב אסף קדרון.
"לא קונה תנובה!", מכריזה לימור ל. "כלקוחה קבועה של תנובה, אני מדירה ידיי מהמוצרים. לא אוהבת להרגיש שעושקים אותי. אילו יותר אנשים היו פועלים כך, ותנובה הייתה מרגישה את ההפסד בכיס, אני בטוחה שהיו ננקטים צעדים להוזלת מחירים - ולא רק לקראת החגים".
"פשוט לא קונה אצלכם עד תום העושק. אחרי שהם שנים עשקו אותנו, פתאום החזירים מנסים לחזר אחרינו. תנובה - גזלתם בית ישראלי", כותב עמית טרנר.
מגיבים אחרים טוענים כי תנובה מנסה לקנות את הצרכנים בזול, וחלקם דורשים מתנובה "תגדילו ב-75% ונקנה. עד אז - אנחנו בגמילה ממוצרי חלב".
שלומי ארבץ כותב לחברה כי הוא מחרים את כלל מוצריה. "בשישי החולף עשיתי רכישה בסופר ב-1,200 שקל, ואף לא שקל אחד מכך הלך לתנובה או לחברות-הבנות שלה. אני מחרים את תנובה עד שתבינו שיש גבול לחזירות. אני אחזור לרכוש את מוצריכם לאחר שתפסיקו לעשוק את הציבור. אני בטוח ועל כן שמח שאני לא לבד, ושהדבר מתבטא בדוחות הכספיים שלכם".
בתנובה השיבו לו: "צר לנו שזו תחושתך שלומי, ואנחנו מקווים שתחזור לקנות את מוצרי תנובה בהקדם".
תגובות נזעמות גם לטרה
המבצע, עליו הכריזה גם חברת טרה, מעורר גם הוא תגובות נזעמות ברשת:
"'מתנה', כולה עוד שיטה להשתיק אותנו ל-3 חודשים, וגם רק במעט מוצרים. מה עם הורים שצריכים לקנות מעדנים ....", כותבים עינת ושרון זרגרי בדף הפייסבוק של החברה.
"אנחנו כולנו חושבים שבמקרה הזה סייג לחוכמה שתיקה", מגיב קובי דדון.
מעניין לגלות כי התגובה האוהדת לטרה נכתבה על-ידי תומר אולמן, שלפי דף הפייסבוק שלו עובד בחברת טרה, אך לא טרח לציין זאת בתגובה. "למה להתלהם? אף אחד מכם לא באמת בדק כמה עולה לייצר קוטג' ומה טרה מרוויחה או לא. גם ראש הממשלה שלנו לא באמת בודק. אבל הוא יודע להבטיח לכם פתרון תוך שבוע, אתם יודעים למה? כי הוא יודע שאחרי 6 ימים אתם תשכחו על מה כעסתם", כותב אולמן.
ע', פעילה בחרם הקוטג', מלינה כי תגובה שרשמה בדף הפייסבוק של תנובה נמחקה גם היא. "רשמתי שבסטופ מרקט בהרצליה-פיתוח גבינה לבנה עלתה 7.9 שקלים. לקח 30 שניות בערך עד שמחקו את התגובה שלי מעמוד הפייסבוק של תנובה. לא רשמתי השמצה אלא רק את המחיר, אבל זה כנראה הרגיז מישהו מאוד", היא אומרת.
גם שטראוס מעוררת כעס
בדף הפייסבוק של שטראוס, שלא הצטרפה למהלך הגדלת האריזות, התגובות פחותות אם כי קיימות. בתגובה לאחת ההודעות של החברה העוסקת בצלצול ללימודים, כותב לחברה גידי איפר: "באמת צלצול גואל... הגיע הזמן שתתחילו להוריד מחירים, אחרת הצלצול לא יגאל אתכם מכך".
גולש אחר, ירון יערי, מבקש לקבל תשובה משטראוס לפשר מחירי הקפה - אך נותר ללא כל מענה. "רציתי לברר מה הסיבה לייקור מחירי הקפה של עלית בשיעור 38% (ברשת שופרסל), בעוד שמבדיקה שלי בנתונים שמפרסם ארגון הקפה העולמי, מחירי הקפה הממוצעים לכל הסוגים בעולם עלו מינואר עד סוף יולי 2011 בשיעור 10%? וגם איזה סוג קפה אתם מוכרים? רובסטס הזול ביותר, ברזילאי, או קולומביאני שהוא היקר מבין כולם, או זן אחר", שואל יערי.
מובילי חרם הקוטג' מתקוממים גם הם נגד המהלך של תנובה וטרה. "זה פשוט מקומם", אומר איציק אלרוב, "שוב אנחנו רואים שהחברות משחקות בגימיקים שיווקיים במקום להוזיל את המחירים. הציבור כעת ממשיך לא לצרוך מוצרים הנמכרים במחירים מופקעים, וכל עוד שחברות המזון ימשיכו להתעלם מהדרישה הברורה להורדת מחירים - אנחנו נמשיך לצמצם את הקניות שלנו למינימום ההכרחי. במהלך הנוכחי הן רק מוכיחות שניתן להוריד את המחירים מיידית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.