שר האוצר משיב אש לשר התשתיות ומאשים אותו כי הוא פועל בניגוד לעמדת הדרגים המקצועיים, בין היתר במשרדו, בהתנגדותו להפחתת מרווח השיווק של חברות הדלק. "לאף אחד אין זכות מוסרית לחייב את אזרחי ישראל לשלם לחברות הדלק יותר ממה שקבעו הגורמים המקצועיים" אמר השר יובל שטייניץ הערב בשיחות פרטיות, בתגובה לדברי השר לנדאו ל"גלובס". גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי "צריך להפסיק לפחד מהלוביסטים, בעלי ההון וועדי העובדים ולא להיבהל מההפחדות של בעלי האינטרסים".
(לנדאו מסרב להוריד המרווחים בדלק: "לא חותמת גומי")
לנדאו מסרב לפי שעה לחתום על המלצת וועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתשתיות שקבעה היום כי יש להפחית את מרווח השיווק של חברות הדלק מ-71 ל-52 אגורות לכל ליטר בנזין 97 אוקטן. שר התשתיות מעדיף להפחית את מרווח השיווק בשתי פעימות של 8 ו-7 אגורות על-פני חצי שנה.
בשיחה עם "גלובס" הזהיר לנדאו כי הפחתת מרווח השיווק באופן מיידי ובשיעור כה גבוה תפגע בתחרותיות במשק הדלק בגלל הפגיעה הקשה שתגרום לחברות הדלק הקטנות, שאינן מפעילות חנויות נוחות. בביקורת מרומזת על האוצר אמר לנדאו כי "מי שדואג באמת לרווחת הצרכן הישראלי צריך לטפל בבלו על הדלק". שיעור הבלו, המהווה כ-40 אחוז ממחיר הבנזין, נקבע על-ידי האוצר והוא צפוי לעלות בספטמבר לאחר שהופחת זמנית באוגוסט.
דברי לנדאו עוררו תגובות נזעמות באוצר. גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי הטענות על פגיעה בחברות הדלק הן "הפחדות" וציינו כי גם בתקופת עבודתה של וועדת ששינסקי השמיע לנדאו אזהרות דומות לגבי חברות הגז - שלא התממשו.
באוצר טוענים כי ניתן היה להפחית את מרווח השיווק כבר בפברואר ולחסוך בכך כסף רב לציבור ולעסקים הקטנים. הם ציינו כי שני החברים בוועדת המחירים מטעם משרד התשתיות תמכו בהחלטה והוסיפו כי כל קביעה אחרת של מרווח השיווק תהיה שרירותית ולא תעמוד במבחן בית המשפט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.