המסחר באירופה ננעל בעליות חדות; "פרוטוקולי ה'פד' הם סימן חיובי"

המסחר באירופה ננעל בעליות חדות שממשיך את העליות שנרשמו באסיה ■ מחירי המוצרים הקמעונאים בגרמניה נותרו ללא שינוי ביולי ■ האינפלציה בגוש האירו עומדת על 2.5%

המסחר באירופה נעעל היום (ד') בעליות שערים חדות של עד כ-3% בהמשך לעליות שנרשמו באסיה, ולאחר נעילה במגמה חיובית בוול סטריט. המסחר התנהל בטריטוריה החיובית לאחר פרסום פרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב אמש, מהם מסתמן כי בכירי הכלכלנים בארה"ב דנו באפשרות להחלת תוכנית רכישות שלישית (QE3) בארה"ב, כמו גם להעלות את הריבית האפסית במדינה לפני 2013 (בניגוד להכרזת יו"ר ה'פד', בן ברננקי, לפני כחודש).

"פורטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב התקבלו בסימן טוב, כי מרבית הכלכלנים מסכימים של'פד' יש עדיין כלים לאישוש הכלכלה, שעדיין לא השתמש בהם", אמר ארנאוד סקרפצ'י (Arnaud Scarpaci), מנהל השקעות ב-Agilis Gestion SA בפריז. "כולם מניחים שהפדרל ריזרב יוציא תוכנית רכישות כלשהי לפועל, כדי לאושש את הכלכלה".

בזירת המאקרו באירופה, היום פורסם שמחירי המוצרים הקמעונאיים בגרמניה לחודש יולי נותרו ללא שינוי, למרות תחזיות האנליסטים שציפו לירידה של 1.5%. היציבות באה לאחר שבחודש יוני המחירים רשמו קפיצה של 4.5%. הסיבה ליציבות הינה הירידה באחוז הבלתי מועסקים במדינה לצד ירידה במחירי החשמל במדינה, מה שמקנה לצרכנים כוח רכישה יותר גדול.

בונדיס בנק (Bundesbank) הגרמני מעריך שהמשק הגרמני יצמח ב-3% עד סוף שנת 2011, למרות משבר האשראי שפוקד את אירופה. זאת, כאשר הביקוש לייצור המקומי מכסה על ההתמתנות בביקוש לייצוא.

"האבטלה ממשיכה לרדת, אולם השכר לא עלה בצורה משמעותית, לכן לא צפויים לראות זינוק בצריכה", אמר ראלף סולבן, ראש תחום מחקר בבנק קומרז בנק. "היקף הייצוא יורד בעקבות המשבר הכלכלי בעולם, ולכן הצריכה הפרטית הופכת להיות חשובה יותר. אולם אני לא רואה אפשרות שהיא תוביל את הצמיחה במשק הגרמני".

היום גם פורסם שהאינפלציה השנתית בגוש האירו נותרה ללא שינוי ועמדה על 2.5%, בהתאם לתחזיות וקצת מעל היעד שהציבו הבנקים המרכזיים באירופה של 2%. היום גם פורסמו נתוני האבטלה בגוש האירו והם עומדים על 10%, כמעט זהים לתחזיות שדיברו על ירידה קלה ל-9.9%. היום גם צפויים להתפרסם מספר נתוני מאקרו בארה"ב, בין היתר יפורסם היקף ההזמנות ממפעלים.

נטייה לעליות באסיה

המסחר באסיה נסגר היום בעליות שערים, ברקע הנעילה במגמה חיובית אמש בוול סטריט.

מדד ההאנג סינג, שאומנם נסגר בעליה של 1.64%, רשם ירידה של 8.5% בחודש אוגוסט, מה שמהופך את זה לאוגוסט הכי גרוע מבחינת המדד מזה 10 שנים, כשב- 2001 המדד רשם ירידה של 10%.

ביפן התקבל היום באכזבה נתון הייצור התעשייתי לחודש יולי, אשר אומנם עלה ב-0.6% אך פספס בגדול את התחזית לעלייה יותר מכפולה של 1.5%. עם זאת, משרד הכלכלה, התעשייה והמסחר היפני פרסם סקר, לפיו החברות במדינה מצפות להתרחבות של 2.8% בייצור בחודש אוגוסט, לעומת 2% לפי הערכות מוקדמות.

יצרנית המחשבים לנובו מזנקת בבורסת הונג קונג, אך במקביל התחזקותו של הין היפני פוגעת במניות הטכנולוגיה ביפן. נציין את פנסוניק , Elpida ו-Fujifilm .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]