חודש שחור בוול סטריט: הנאסד"ק צנח ב-6.4% באוגוסט

סקר ADP הצביע על תוספת של 91 אלף משרות בלבד באוגוסט ■ מדד ה-S&P500 נפל ב-5.7% באוגוסט ■ מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד ל-56.6 נק' - הקריאה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2009 ■ "ה'פד' לא ינקוט בצעדים בפגישת ספטמבר הקרובה" ■ AT&T נפלה ב-4%

המדדים בוול סטריט ננעלו היום (ד') בעליות של עד 0.5% ביום האחרון לחודש אוגוסט הפכפך. המדדים רשמו עליות למרות תוצאות סקר ה-ADP שאכזבו ומהווים אינדיקציה אפשרית לנתוני התעסוקה שיפורסמו ביום ו' הקרוב. נציין כי במהלך כל חודש אוגוסט, מדד הדאו ג'ונס נפל ב-4.4%, מדד ה-S&P500 נפל ב-5.7% והנאסד"ק רשם את שיעור הירידה החודשי הגדול ביותר - 6.4%.

נזכיר כי אמש נרשמה מגמה חיובית בוול סטריט כאשר הפרוטוקולים של נציגי ה'פד' דחפו מעלה את המדדים לאחר שחשפו את תמיכתם של רבים מחברי ה'פד' לסיבוב נוסף של הקלה כמותית. נתוני מאקרו חשובים שפורסמו היום נתנו גם הם את הטון, נציין בהקשר זה כי מתגברות הערכות בשוק כי האופציה של תוכנית הקלה שלישית (QE3) תהיה תלויה במידה רבה מאוד בנתוני המאקרו שיפורסמו בשבועות הקרובים המהווים אינדיקציה למצבה של הכלכלה האמריקנית.

"עד אשר נראה נסיגה משמעותית בנתוני מאקרו בשלושת השבועות הבאים, הערכות הן כי ה'פד' לא ינקוט בצעדים בפגישת ספטמבר הקרובה", אמר ג'ים ריד, אסטרטג בדויטשה בנק.

נשיא ארה"ב ברק אובמה דחה הלילה את הביקורות המופנות נגדו בעניין חולשת הכלכלה האמריקנית, וטען כי כלכלת ארה"ב "חוותה התקף לב", כך שייקח עוד זמן עד להתאוששות מלאה. אובמה דיבר בתוכנית הבוקר של טום ג'וינר במטרה לדבר באופן ישיר לציבור האמריקני, נוכח הביקורת הרבה הן על המצב הכלכלי והן על אופן ניהול המלחמה באפגניסטן. (לסיפור המלא).

אופי המסחר מעבר לים עשוי לרכז עניין רב בוול סטריט וליצור אווירה חיובית, המסחר באירופה ננעל בעליות חדות בהמשך לעליות שנרשמו באסיה. נתוני תיסוקה חיוביים בגרמניה נתנו דחיפה למדדים ביבשת אירופה. בנוסף פורסם כי שהאינפלציה השנתית בגוש האירו נותרה ללא שינוי ועמדה על 2.5%, בהתאם לתחזיות וקצת מעל היעד שהציבו הבנקים המרכזיים באירופה של 2%.

סקר ADP: אין סימני התאוששות

מצב התעסוקה האמריקני לא מגלה סימני התאוששות; סקר ה-ADP הבודק את את התווספות המשרות במגזר הפרטי בחודש אוגוסט אכזב היום (ד') לאחר שהצביע על תוספת של 91 אלף משרות בלבד בחודש אוגוסט. זאת לעומת צפי לתוספת של 102 אלף משרות. כאמור, הצפי היה לנתונים חלשים, אך תוצאות הסקר מראות תמונה עגומה יותר עם תוספת של 91 אלף בלבד.

סקר ה-ADP מהווה אינדיקציה לנתוני התעסוקה שיפורסמו ביום ו' הקרוב. נזכיר כי הצפי הוא לשיעור אבטלה של 9.1%, מה שעלול להוכיח כי מצב התעסוקה האמריקני ממשיך לקרטע.

מדד מנהלי הרכש לאיזור שיקגו הפתיע היום את השוק כשרשם בחודש אוגוסט קריאה של 56.6 נקודות - מעל התחזיות בשוק שעמדו על 54.3 נקודות בלבד. עם זאת, עדיין מדובר בקריאה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2009 ובירידה לעומת חודש יולי אזי עמד המדד על 58.8 נקודות.

עוד פורסם כי הזמנות ממפעלים בחודש יולי עלו ב-2.4%, שיעור גבוה יותר מהצפי בשוק שעמד על 1.8%. נזכיר כי בחודש הקודם נרשמה עלייה של 0.8%.

מניות במוקד

מניית בנק אוף אמריקה המשיכה לרכז עניין לאחר שעלתה אמש בשיעור חד של 3%.

AT&T הייתה במוקד לאחר שמשרד המשפטים האמריקני הודיע כי הוא מתנגד לרכישה המתוכננת של T-Mobile.

‎‎מפתחת השבבים צורן ריכזה עניין לאחר שהפכה לחלק מהחברה הבריטית ‏CSR‏. בעלי המניות של צורן אישרו אתמול את העסקה, שבמסגרתה יקבלו עבור כל מניית צורן 0.589 מניות ‏CSR‏ ו-6.26 דולרים במזומן. במחיר הנוכחי של ‏‏CSR‏ שווי התמורה הוא 8.39 דולרים למניה, פרמיה של 3.4% על-פני מחיר השוק.

חברת גילת דיווחה היום כי נבחרה לספק שירותי תקשורת לוויינית בפס רחב באמריקה הלטינית, בעסקה שהיקפה מיליוני דולרים. הציוד הלווייני ישמש לצרכים ביטחוניים, כגון מעקב ווידיאו, יישומי שליטה ובקרה ועוד, ומיועד בעיקר להגנת נכסים לאומיים המצויים באתרים מרוחקים שקשה להגיע אליהם.

חברת התוכנה סאפיינס , ספקית גלובלית של פתרונות תוכנה חדשניים לשוק הביטוח, הנמנית על קבוצת פורמולה מערכות, הודיעה היום כי חברת הביטוח האמריקאית Tokio Marine Management (TMM), בחרה בפתרונות של סאפיינס לניהול פוליסות ביטוח ולניהול מערך ביטוח המשנה. פתרונות אלה, שיוטמעו בשורות TMM עד הרבעון הרביעי של 2011, ירחיבו את מערך הפתרונות הקיימים שלה ויאיצו את מועד כניסתה לשוק עם פתרונות מתאימים לתחומים האמורים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]