ג'נרל מוטורס היא בין יצרניות הרכב הגדולות בעולם. החברה מייצרת כלי רכב ומשאיות תחת שמות מותג כגון: ביואיק, קדילאק, שברולט, Daewoo Holden, אופל, איסוזו ו-Vauxhall. ב-2009 עברה GM ארגון מחדש בסיוע הממשל האמריקני, המחזיק עדיין בכ-30% ממניותיה.
הפעלנו מבחן לחץ כדי לבחון את המספרים של GM. הדאונסייד ההיפותטי הוא משמעותי, אך המחיר הנוכחי מניח חריגה משמעותית ממנו:
בהנחה של התאוששות גלובלית איטית, GM תראה צמיחה מורכבת שנתית (CAGR) של 7% עד 2015, שיעור רווח תפעולי (EBIT) של 7.5% ותזרים מזומנים חופשי של כמעט 12 מיליארד דולר עד 2015 - במקרה זה המניה שווה 50 דולר.
בתסריט של מיתון גלובלי, מכירות הרכב ייפלו בכ-15%, הרווח התפעולי יצנח לכ-1% ב-2012 ולמינוס 3% עד 2013; החברה תשרוף מזומנים בהיקף של 3-5 מיליארד דולר לשנה עד 2015 - אז המניה תהיה שווה 10 דולר.
ל-GM המאזן החזק ביותר בתחומה (28 מיליארד דולר מזומן), ואנו מעריכים שתחזיק ב-67 מיליארד דולר במזומן עד 2015. לחברה חשיפה משמעותית לשוקי ה-BRIC וצפון אמריקה, הצפויים להציג את הצמיחה החזקה ביותר בשנים הקרובות בשוק הרכב.
במחיר הנוכחי, השוק מתמחר סיכוי גבוה משמעותית מ-50% לתרחיש מיתון גלובלי. ועדיין להערכתנו, גם בתרחיש שכזה המניה תתפקד טוב יותר ממתחרותיה. בהתאם, אנו מעניקים ל-GM המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 50 דולר, גבוה ב-120% ממחיר המניה הנוכחי.
* נכתב על ידי מחלקת המחקר של מורגן סטנלי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.