חודש אוגוסט 2011 ייזכר כחודש של מחאה חברתית, מתיחות ביטחונית וזעזועים קשים בשוק ההון, שהביאו להאטה בפעילות הכלכלית במשק. אבל ענף הרכב הישראלי ממשיך להפגין חסינות מופלאה, כמעט בלתי מוסברת.
מנתונים ראשונים שאסף "גלובס" עולה כי בחודש אוגוסט נמכרו בישראל כ-19 אלף מכוניות חדשות - נתון דומה מאד לממוצע השנתי של 2011. הנתונים ממשיכים את מגמת העלייה החדה במסירות שמאפיינת את השנה ותואמים את התחזית של 230-240 אלף מסירות בחישוב שנתי.
בענף מעריכים שבין הגורמים, שהשפיעו לחיוב על המסירות החודש, היו המשך המכירות הערות של רכבי המיני, הוזלות מחירים נקודתיות בדגמים ספציפיים ומבצעים דוגמת מבצע "חבר" ו"הוט". מחישוב ראשוני עולה כי שני המותגים הקוריאנים לבית קונצרן יונדאי מוטורס, יונדאי וקיה, תפסו החודש יחדיו כרבע מהמכירות החודשיות.
הנתונים הרשמיים יפורסמו בימים הקרובים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.