יכול להיות שזו התחרות החדשה מצידה של גוגל, ויכול להיות שזה הרצון לכבוש שוק נוסף, אבל מה שבטוח זה שבפייסבוק עובדים. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי פייסבוק צפויה לשלוף שפן נוסף מהכובע בוועידת המפתחים שלה - F8 - שתיערך ב-22 לספטמבר, הפעם בתחום המוזיקה.
על-פי מקורות יודעי דבר, פייסבוק תכריז על פיצ'רים חדשים שיופיעו בעמודי המשתמשים, שיאפשרו לנו לשתף בקלות תכנים שיגיעו משותפי תוכן בתחום המוזיקה, בהם שירות המוזיקה הפופולרי Spotify, Rhapsody ו-Slacker.
במקביל, פייסבוק דוחפת לעבר שיתו- פעולה גם עם אולפני קולנוע, שיאפשרו למשתמשיה לשתף בקלות תכנים הוליוודיים.
בפייסבוק סירבו להגיב על הידיעה, אולם ביולי דווח בבלוגוספירה הטכנולוגית כי מהנדס תוכנה חשף בטעות קוד פיתוח למוצר של פייסבוק בתחום הורדות המוזיקה הקרוי Vibes - מה שמרמז שיש אמת בידיעה.
לצד השינויים הרבים בממשק המשתמש ברשת החברתית, פייסבוק ממשיכה לחפש אחר דרכים להרחיב את מאגר המשתמשים העצום שלה, המונה 750 מיליון איש. כך, בדומה לכניסתה לתחום הדילים ועדכונים מבוססי מיקום, פייסבוק סבורה - ובצדק - כי חבירה לשירותי מוזיקה פופולריים עשויה להגדיל את מספר המשתמשים ובעיקר את זמן השהייה שלהם באתר.
הצעד הזה, אם ייצא לפועל, הוא גם התשובה של פייסבוק למהלך האחרון של גוגל - Google Music. שירות המוזיקה של גוגל, שהושק לאחרונה בגירסת בטא, מציע למשתמשים פלטפורמת אחסון לשירים שלהם בשרתים של גוגל, לצד אפשרות להאזין להם מכל מקום: מחשב אישי, סמארטפון או טאבלט. פייסבוק, ככל הנראה, לא תאחסן את המוזיקה אלא רק תציע גישה נוחה וחברתית יותר לשירותי המוזיקה הקיימים.
שירות המוזיקה של גוגל לא זמין בינתיים בישראל, ויש להניח כי גם שיתוף-הפעולה החדש של פייסבוק לא יהיה נגיש לנו. זאת בשל העובדה ששירותי המוזיקה מהם נהנים הגולשים בארה"ב ובאירופה, כדוגמת פנדורה או ספוטיפיי, חסומים גם הם בישראל.
יתרה מכך, שירותי המוזיקה מציעים את מרבית הפיצ'רים שלהם תמורת תשלום של דמי מנוי, כך שיש להניח כי החבירה שלהם לפייסבוק נובעת מתוך האמונה כי הפצה חברתית תעודד יותר משתמשים לשלם בעבור תכני מוזיקה דיגיטליים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.