אמזון (סימול: AMZN) היא הקמעונאית הגלובלית המקוונת הגדולה בעולם. אמזון מציעה מגוון מוצרים רחב מאוד, הנמכרים על-ידה וכן על-ידי צדדים שלישיים, שלהם היא מספקת פלטפורמה.
הדיווחים בתקשורת מצביעים על כך שאמזון תשיק בסתיו מחשב לוח בשתי גרסאות. לפי DigiTimes ואחרים, פסי הייצור בטאיוואן ייצרו 3-4 מיליון יחידות ב-2011. מחשב הלוח יספק אקוסיסטם דיגיטלי (הדומה לזה של ה-iPad ו-Itunes אצל אפל), שישמש פלטפורמת הפצה מרכזית למוצרי מדיה דיגיטלית. אנו צופים שהחברה תתמחר את המכשירים באגרסיביות, כדי לבנות קהל לקוחות רחב ושמכירות המדיה יהוו מנוע הרווח העיקרי.
בעוד אנו מכירים בכך שיש סיכוי לכישלון (כמו במקרה HP), ולא מצפים שאמזון תתקרב אפילו ל-ipad, אנו מאמינים שהחברה יכולה להגיח כמספר 2 בתחום מחשבי הלוח. זאת מכמה סיבות: כפי שסקרים מראים, הצרכנים יחפשו אלטרנטיבה זולה יותר ל-ipad; מותג אמזון (144 מיליון לקוחות אקטיביים) יהדהד חזק בקרב צרכני מחשבי הלוח; ולחברה מנגנון הפצת מדיה שליצרנים אחרים אין.
השקת מחשב לוח יכולה לשמש זרז צמיחה בהכנסות, שיכה את ציפיות השוק ברבעון הרביעי. אך לא תמחרנו זאת במודל שלנו. אנו צופים לחברה מכירות מחשבי לוח של כ-10 מיליון יחידות ב-2012 וכ-15 מיליון יחידות ב-2013. ההכנסות מהם עשויות להגיע ברבעון הרביעי ל-550 מיליון דולר, וב-2013 ההכנסות הקשורות למחשבי לוח עשויות להגיע ל-6.3 מיליארד דולר.
אנו ממליצים על אמזון "קנייה" במחיר יעד של 255 דולר - גבוה בכ-19% ממחיר המניה הנוכחי.
מחלקת המחקר, מריל לינץ'
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.