אירופה סגרה שבוע בירידות חדות בהובלת מניות הבנקים

הדאקס והקאק נפלו ב-3.3% ו-3.6% והפוטסי איבד 2.3% ■ הירידות התגברו לאחר דוח התעסוקה האמריקני ■ במגזר הבנקאות בלטה מניית בנק ברקליס שצנחה ב-8.4%

הבורסות המובילות באירופה סגרו היום (ו') את שבוע המסחר בירידות חדות ותן הובילו מניות הבנקים. הירידות באירופה החריפו לאחר שבארה"ב פורסמו נתוני התעסוקה שהצביעו על עצירה בגיוס העובדים בקרב החברות במהלך חודש אוגוסט, כאשר אף לא משרה אחת התווספה לשוק התעסוקה בזמן שרמת האבטלה נותרה 9.1%. הירידות איפינו את השוק האירופי למן הפתיחה ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, וירידות הבוקר באסיה.

עיני הפעילים באירופה, כעמיתיהם סביב הגלובוס, היו נשואות היום לארה"ב, שם פרסם משרד העבודה האמריקני את דוח התעסוקה לחודש אוגוסט ב-15:30 שעון ישראל. כאמור אפס משרות התווספו לשוק האמריקני לעומת הערכות מוקדמות כי המשק האמריקני הוסיף בחודש החולף כ-65 אלף משרות. נציין כי גם נתוני החודש הקודם עודכנו מטה והצביעו על תוספת של 85 אלף משרות לעומת דיווח קודם על 117 אלף משרות בחודש יולי. שיעור האבטלה נותר כצפוי על כנו ברמה של 9.1%.

מגזר הבנקים הוביל את הירידות ביבשת, בעיקר בשל כוונת הממשל האמריקני לתבוע כבר בשבוע הקרוב 12 בנקים במדינה, ביניהם ענקיים כמו בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס, בשל שיווק לא זהיר של אג"ח מגובות משכנתאות, אותן אגרות ידועות לשמצה שגרמו, בין היתר, למפולת של 2008. נציין את דויטשה בנק. תביעה זו מוערכת במיליארדי דולרים והיא צפויה להתפרסם עוד השבוע, מה שמגביר את הלחץ על הסקטור החבוט ממילא באירופה. בין מניות הבנקאות שרשמו היום ירידות חדות נציין את ברקליס שנפלה ב-8.4% בסיום המסחר בלונדון.

באסיה ננעל המסחר בירידות שערים ברקע הסנטימנט השלילי שאופף את השווקים הגלובליים.

"אין ממש סיבה להיכנס היום לפוזיציות גדולות רגע לפני דוח התעסוקה", ציין פיטר אשו, אסטרטג השווקים הראשי ב-City Index. "זה היה שבוע של רווחים קלים, ואסיה התרוממה מהשפל. עכשיו הפוקוס הוא על נתוני המאקרו העולמיים", הוסיף אשו.

מניות הטכנולוגיה היפניות צנחו ברקע ניתוח של עיתון ה-Nikkei, לפיו הרווח התפעולי המשותף ל-14 ענקיות הטכנולוגיה במדינה עלול להיחתך עד 60 מיליארד ין יפני (780 מיליון דולר) ברקע היחלשות האירו. נציין את Sony , TDK ו-Sharp .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]