נעילה שלילית בוול סטריט על רקע דוח התעסוקה המאכזב

לא נוצרו משרות בארה"ב באוגוסט; הצפי היה ליצירה של כ-65 אלף ■ האבטלה נותרה גבוהה: 9.1% ■ הבנקים נפלו: בכוונת הממשל לתבוע מיליארדי דולרים על מעורבותם בשיווק אג"ח מגובות משכנתאות טרום משבר הסאב-פריים ■ תשואות האג"ח ל-10 שנים נפלו מתחת ל-2%

דוח התעסוקה הקשה שפורסם לפני תחילת המסחר בארה"ב והצביע על כך שלא נוצרה אפילו משרה אחת בארה"ב באוגוסט, שלח את המדדים בוול סטריט ליום של ירידות חדות בהמשך לירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בניו יורק. הסנטימנט השלילי אפף גם את הבורסות באירופה ובאסיה, והוביל לנפילה בתשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ששוב נמוכות מ-2%, בעוד הזהב מתקרב שוב לרמות השיא. נציין כי ירידות השערים היום התפרשו על פני מרבית הענפים, אך בלט לרעה ענף הבנקאות על רקע הודעת הממשלת על כוונתו לתבוע מ-12 הבנקים הגדולים מיליארדי דולרים בשל פעולות השיווק בהן נקטו ערב משבר הסאב פריים.

בסיכום שבועי איבד מדד הדאו ג'ונס 0.4% וה-S&P 500 איבד 0.2%, מדד הנאסד"ק הצליח לרשום השבוע תשואה חיובית מינורית בשיעור של 0.02%. להזכירכם, ביום ב' הקרוב לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העובדים, הלייבור דיי

משרד העבודה האמריקני פרסם את דוח התעסוקה לחודש אוגוסט ב-15:30 שעון ישראל. צמיחה חלשה מהצפוי, הורדת הדירוג של ארה"ב על ידי S&P וירידות השערים החדות של אוגוסט מנעו גיוס של עובדים בארה"ב בעוד שרמת האבטלה נותרה ברמה של 9.1%. נציין כי הנתון בפועל היה מאכזב במיוחד על רקע הציפיות המופחתות בין כה בשוק שציפו ליצירה של כ-65 אלף משרות. נציין כי גם הנתון לחודש יולי עודכן חדות כלפי מטה והצביע על יצירה של 85 אלף משרות לעומת דיווח קודם על יצירה של 117 אלף משרות. נציין כי הנתון שפורסם היום היה הגרוע ביותר בשנה החולפת וכן כי רק בחודשיים מאז מאי 2009 ירד שיעור בלתי המועסקים במשק הכלכלי הגדול בעולם מ-9%.

נזכיר כי אתמול פרסם הבית הלבן תחזית, לפיה ברבעון האחרון של 2012 יעמוד שיעור האבטלה במדינה על 8.2% כלומר הפחתה של כמעט אחוז בשנה - משימה לא פשוטה לכל הדעות.

בין האפיקים הנוספים שהושפעו היום מנתוני התעסוקה הגרועים שהבהילו שוב את השוק וחידשו את אווירת המפולת, נציין את הזהב, שנחשב כחוף מבטחים מבחינת המשקיעים, אשר זינק בכ-2.7% ל-1,879 דולר לאונקיה, נציין כי רק לפני ימים ספורים נפל מחירו לכ-1,700 דולר אך כעת הוא שוב מתקרב במהירות לשיא כל הזמנים שנקבע ברמות של 1,900 דולר. לעומת זאת, נפל שערו של הנפט בשיעור של כ-3.3% ל-86 דולר לחבית, על רקע החששות ממיתון שיובילו להקטנת השימוש במקורות אנרגיה. בשוק האג"ח נרשמו עליות מחירים וירידות ברמות התשואה, כאשר התשואה על האג"ח ממשלתית ל-10 שנים נפלה מתחת לרף ה-2%.

הבנקים על כוונת הממשל

ה"ניו יורק טיימס" חשף כי בכוונת הממשל האמריקני לתבוע כבר בשבוע הקרוב 12 בנקים במדינה, ביניהם ענקיים כמו בנק אוף אמריקה , JP מורגן וגולדמן זאקס , בשל שיווק לא זהיר של אג"ח מגובות משכנתאות, אותן אגרות ידועות לשמצה שגרמו, בין היתר, למפולת של 2008.

מניית נטפליקס ריכזה עניין שלילי רב לאחר שדיווחה כי חברת Starz לא תחדש את החוזה עמה, המאפשר לנטפליקס להציג באתר האינטרנט קדימונים של סרטים, עובדה היכולה לפגוע קשות בעסקיה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]