אובמה: "הרפורמה בתחבורה תציל מאות אלפי משרות"

"משרות רבות נמצאות בסיכון רק בגלל משחקים פוליטיים. אם נמתין יותר מדי עם אישור מיזמי התחבורה, כמעט מיליון עובדים יכולים להיות בסכנת פיטורים במהלך השנה הבאה"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קורא היום (שבת) לקונגרס להעביר מיזמי התחבורה גדולים במטרה לעזור לתעסוקה. "יש הרבה דיבורים בוושינגטון בימים האחרונים על יצירת משרות חדשות", אמר אובמה. "משרות רבות נמצאות בסיכון רק בגלל משחקים פוליטיים".

תוקפו של החוק יפוג ב-30 בספטמבר, עד אז מנסה אובמה לגשר על הפערים בין הסנאט לקונגרס בנושאי המימון והמיסוי כדי שהפרויקט לא יישאר יתום.

"אין סיבה לסכן משרות נוספות בתעשייה שכבר נפגעה באופן קשה מאוד מהמיתון", הוסיף אובמה. "אין שום סיבה לחתוך את המימון למיזמי תחבורה כשדרכים רבות שלנו כבר דחוסות, רבים מהגשרים שלנו צריכים תיקון, וכל כך הרבה בתי עסק מרגישים על בשרם את העיקוב".

עוד הוסיף אובמה כי "אם החוק לא יעבור זה יהיה אסון לכלכלה שיוביל ל-4,000 עובדים להישאר ללא תשלום. אם נמתין יותר מדי עם העברת החוק, כמעט מיליון עובדים יכולים להיות בסכנת פיטורים במהלך השנה הבאה".

דבריו של אובמה נאמרו על רקע דוח תעסוקה מאכזב, לפיו בחודש אוגוסט לא נוספה משרה אחת בשוק התעסוקה, מה שמעלה את החששות מפני מיתון חוזרת בארה"ב. לפי הדוח, 17 אלף המשרות שנוצרו במגזר הפרטי קוזזו על-ידי 17 אלף משרות שנגרעו במגזר הממשלתי.

בנוסף, שיעור האבטלה נותר באוגוסט ברמתו הנוכחית - 9.1% - בהתאם לציפיות בשוק. מדובר בדוח הקשה ביותר שפרסם משרד העבודה האמריקני בשנה האחרונה ולראשונה מאז מלחמת העולם השנייה דווח על אפס משרות חודשיות. גם בארץ, המשקיעים ממתינים לנאום אובמה ביום ה'.