התוכנית של שופרסל להתמודדות עם המחאה החברתית נחשפת. הרשת הכריזה היום (א') על השקת 80 מוצרים ללא שם מותג, שיימכרו במחירים הזולים ב-40%-50% מהמותגים המובילים בכל קטגוריה.
לצורך כך פנתה שופרסל ליצרנים מקומיים ויצרנים בחו"ל, כאשר עם חלק מהיצרנים המקומיים הגיעה הרשת להסכמים.
היצרנים המקומיים שייצרו עבור שופרסל כוללים את רג'ואן, גליל כימיקלים, אחווה, פרי ויטה, פרי ניר, סופר דרינק, הכורמים, חי מפעלי נייר ועוד. בשלב ראשון תשיק הרשת קו מוצרי ניקיון וטואלטיקה מוזלים, ובשלב השני תשיק מוצרי מזון.
מתברר עוד כי במסגרת פגישות הגישור שערכה שופרסל עם נציגות אגודת הסטודנטים בתל-אביב, שיזמה חרם נגד הרשת, הציעה מנכ"ל ונשיא שופרסל, אפי רוזנהויז, לסטודנטים כי הרשת תשיק קו מוצרים זולים. הסטודנטים דחו את ההצעה.
"אנחנו ביקשנו ירידה במחיר, ושופרסל הציעה לנו ירידה באיכות", הסביר ל"גלובס" יו"ר אגודת הסטודנטים, רן ליבנה.
שופרסל ציינה כי המוצרים ייכנסו למכירה ברשת בתוך 4 חודשים, כאשר המוצרים הראשונים הם אקונומיקה, נוזל כלים, מרכך כביסה, נוזל רצפות ואבקת כביסה.
במסגרת זו, קפה טורקי קלוי וטחון (100 גרם) יימכר ב-5 שקלים, עוגת שיש ב-7 שקלםפ, שניצל אמריקאי בציפוי פריך (700 גרם) ב-12 שקל, אבקת כביסה (2.5 ק"ג) ב-13 שקל ועוד.
יצוין כי מדובר בקו מוצרים שלפי התוכנית יימכרו במחירים הנמוכים ממחיר המותג הפרטי ברשת. בבסיס המותג הפרטי עומד רצון לשווק מוצרים במחירים נמוכים יותר, כאשר בשופרסל הדגישו תמיד כי הם מקפידים על איכות.
החלטת הרשת לשווק מוצרים ללא שם מותג משמעותה ששופרסל כרשת לא מוכנה לעמוד מאחוריהם, וייתכן כי מדובר במוצרים נחותים.
אך יש גם אפשרות אחרת. בדרך זו שופרסל נמנעת מחזית ישירה עם יצרני המזון והצריכה כדוגמת אסם ושטראוס, שומרת על מחירי המותג הפרטי שופרסל ברשת, ונמנעת מחשיפת המרווחים של המוצרים הנמכרים ברשת. שהרי אם שופרסל מוכרת כעת ק"ג קמח ב-3 שקל - איזו הצדקה יש למכירת ק"ג קמח ב-5 שקל?
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.