יבואן Huawei בישראל: "נמכור סמארטפונים ב-30% הנחה"

משה גלבוע, היבואן של Huawei הסינית, מבטיח לשנות את שוק הסמארטפונים: "אנחנו נבוא מהצד של המחיר, בלי להתפשר על האיכות"

מרבית רוכשי הסמארטפונים בישראל, בניגוד למקובל בעולם, קונים את הטלפון שלהם מחברות הסלולר. נכון להיום, מפעילות הסלולר משתפות פעולה בעיקר עם יצרניות הטלפונים הגדולות, בהן אפל, סמסונג, נוקיה, מוטורולה, LG וסוני אריקסון. מי שיחפש טלפונים חכמים של חברות מוכרות פחות, למשל ZTE או Huawei הסיניות, יגלה שמדובר במשימה לא פשוטה.

מי שמנסה לשנות את התמונה הוא משה גלבוע, מנכ"ל חברת be, יבואנית Huawei בישראל. הסנטימנט השלילי בשווקים והפגנות המחאה יכולים להעניק לגלבוע יתרון יחסי, בהתחשב בכך שלא מעט סמארטפונים נמכרים כיום תמורת אלפי שקלים, כאשר הרף העליון מגיע לכ-5,000 שקל.

"אנחנו נמכור את הטלפונים שלנו בהנחה של 30% ביחס למחיר של המכשירים כיום", מצהיר גלבוע, "אם הלקוח לא יקבל הוזלה על המכשירים שלנו, זה סימן שמישהו הרוויח עליו וזה לא אנחנו. המטרה שלנו היא לפעול אחרת. אנחנו נבוא מהצד של המחיר, בלי להתפשר על האיכות".

גלבוע הוא שחקן ותיק בשוק. כיום הוא מוכר את המודמים הסלולריים של Huawei, דרך המפעילות הסלולריות. למרות יחסי העבודה שלו עם השחקניות בענף, הוא עשוי לצאת נשכר דווקא מכניסתן של מפעילות חדשות ומשיתוף פעולה עם מפעילות וירטואליות, בהן רמי לוי תקשורת.

ההערכה היא שהמפעילות הווירטואליות ינסו להשיג נתחי שוק באמצעות אסטרטגיית מחיר. המפעילות ינסו להציע ללקוחות מכשירים זולים מאוד ובתרחיש מסוים, יציעו לקהל לרכוש טלפונים בחנויות פרטיות. "אנחנו רוצים למכור לכולם, אבל מעדיפים להתחיל במפעילות הווירטואליות", אומר גלבוע.

בחודשים הקרובים תחל be לשווק בישראל שלושה דגמים שונים של Huawei, כולם ממשפחת IDEOS. המכשירים, שנקראים X3, X1 ו-X5, מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, מבית גוגל, בגרסאות 2.2 ו-2.3, עם מסכים בגודל של 2.8 עד 3.8 אינץ'.