אגודת הסטודנטים בתל-אביב פתחה דף חדש בפייסבוק הקורא ל"חרם על מוצרי תנובה עד לחגים", זאת לאחר שאתמול (ג') בערב הכריזה האגודה חרם על תנובה. נכון להבוקר (ד') הצטרפו כבר 1,898 חברים ליוזמה בפייסבוק. יוזמה זו מצטרפת ליוזמה ישנה בפייסבוק שנפתחה תחת השם "לא קונים יותר תנובה - החרם הגדול" וצירפה אליה 5,582 חברים.
החרם על תנובה הוא היוזמה השנייה של אגודת הסטודנטים, שאיימה תחילה בחרם על שופרסל אך הסירה את האיום לאחר הבטחתה של שופרסל להוזיל 30 מוצרים.
מעבר לחשיפה אמש ב"גלובס", ולפיה חלק מהמוצרים ששופרסל התחייבה להוזיל נמכרו עוד קודם לכן במחירים נמוכים יותר מהמחיר החדש בשופרסל ברשתות מתחרות - מתברר כי גם בשופרסל עצמה לא מדובר בהוזלה של ממש.
לקוח שערך קניות ברשת שופרסל ב-31 באוגוסט, לפני שנכנסה לתוקף "ההוזלה הגדולה" עליה הכריזה שופרסל, שילם עבור נוזל כלים שופרסל 9.03 שקלים, בעוד ששופרסל טענה כי מחיר המוצר טרם ההסכם עם הסטודנטים עמד על 11.29 שקל, ולאחר ההוזלה המובטחת יעמוד מחירו על 9.03 שקלים. מכאן שאגודת הסטודנטים הולכה שולל אחרי מחירים לא רלוונטים.
חשבונית שופרסל
יתרה מכך, גם ההבטחה להוזיל את במבה באריזת 80 גרם תמוהה ממספר סיבות. האחת, הבמבה נמכרת זול יותר ברשתות מתחרות; שנית, במבה אינה מוצר בסיס; ושלישית, 80% מהבמבה הנמכרת היא במבה במארז של 10 חבילות קטנות, ולכן להוזלת הבמבה באריזת 80 גרם לא צפויה להיות כל השפעה.
"להעדיף את שטראוס וטרה על תנובה"
נציין כי מובילי חרם הקוטג' תקפו את ההסכם של הסטודנטים עם שופרסל וטענו כי "הסטודנטים הפכו לג. יפית של שופרסל". מסיבה זו כנראה החליטו מובילי חרם הקוטג' לתמוך בחרם על תנובה, אבל לא להוביל אותו יחד עם הסטודנטים, וזאת מחשש שהסטודנטים יוליכו שולל את הצרכן הישראלי.
כעת מבטיחים הסטודנטים כי מה שהיה עם שופרסל לא יהיה עם תנובה וחברות אחרות, וכי הם מתכוונים לעשות חרם "שכמוהו לא נראה בישראל".
בדף הפייסבוק הקורא לחרם על תנובה כותבים הסטודנטים: "אנחנו קוראים לכם להחרים את מוצרי החלב של תנובה עד החגים. תנובה שולטת ב-52% משוק החלב. מי אמר מונופול ולא קיבל? מאז ההשתלטות של קרן אייפקס על תנובה החברה מעלה מחירים רק בגלל שהיא יכולה, הגיע הזמן שהצרכנים ישמיעו קולם. לא קונים תנובה עד לראש השנה לפחות!", נכתב בדף הפייסבוק.
יוזמי החרם, כולם חברים בהנהלת אגודת הסטודנטים בתל-אביב, קוראים לצרכנים "להעדיף את החלופות שטראוס, טרה ועוד, על פני תנובה, שמאלצת את רשתות השיווק והספקים האחרים להעלות מחירים".
יוזמי החרם טוענים כי הניסיון מראה כי אם היוזמה להורדת מחירים בתנובה תצליח, יתר היצרנים "יתיישרו לפי קו המחירים החדש שלהם!".
עוד כותבים היוזמים כי "פעם תנובה הייתה של הקיבוצים, המושבים, הרפתות ושל העם. ב-2008 השתלטה קרן אייפקס על תנובה. מאז 2008, הרווחים של תנובה נמצאים בעלייה מתמדת. לכאורה אין בכך שום דבר רע, אלא שהצמיחה נעשית על חשבונו של הצרכן הישראלי. על חשבוננו".
הדף גם מפרט את רשימת המותגים של תנובה, כפי הנראה מתוך מודעות לכך שהצרכן הישראלי אינו מזהה את מרבית המותגים עם תנובה. המותגים שפורט בדף הם מותגי החלב השף הלבן, פיראוס, יופלה, באדי, פרילי וכן,סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אדום אדום, טירת צבי ואוליביה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.