חג"עיד אל פיטר" (חג שבירת צום הרמדאן) הציל את פדיונות האופנה וההנעלה בקניונים. אחרי שבמחצית הראשונה של אוגוסט נרשמה ירידה בפדיונות, ובעלי רשתות אף הביעו דאגה מפני השפעת המחאה החברתית על הרכישות, הגיעו ימי "עיד אל פיטר" והקפיצו את המכירות, כך שבסיכום נרשמה באוגוסט עלייה של 1.5% בפדיונות. נתונים אלה מתייחסים לפדיונות של 1,440 חנויות של הרשתות החברות במערכת ריס. יצוין כי "עיד אל פיטר" חל אשתקד בחודש ספטמבר.
לדברי חגית איזמן מחברת המחקר ריס, מפילוח נתונים שערכה החברה עולה כי בקניונים והמרכזים המסחריים מוטי המגזר הערבי נרשמה באוגוסט עליה של כ- 8.5% בהשוואה לאוגוסט 2010, בעוד שביתר המתחמים נרשמה ירידה ממוצעת של 2%.
מי שבלט בעלייה בפדיונות הוא ביג פאשן נצרת, שרשם עלייה של 53%. במרכז זה ניכרת מגמה בולטת של עלייה במכירות, שהחלה רק במחצית חודש אוגוסט והגיעה לשיאה בסמוך לחג. מרכז נוסף שמושפע מהמגזר ורשם עלייה מרשימה של 12.5% בפדיונות הוא G בעמק.
עוד יצוין כי חנויות ההנעלה סיימו את אוגוסט עם ירידה במכירות של 3%-4.5%.
עדות נוספת להשפעת "עיד אל פיטר" וכן להשפעה כללית שונה על הקניונים והרשתות השונות ניתן למצוא בשונות בין החנויות. 53% מהחנויות רשמו באוגוסט ירידה במכירות, ואילו רק 47% מהחנויות רשמו עלייה במכירות. יתרה מכך, ב-248 חנויות נרשמה ירידה של 10%-30%, ואילו ב-513 חנויות נרשמה ירידה מתונה יותר של עד 10%.
מספר קניונים בולטים רשמו סטגנציה בפדיונות, לרבות דיזינגוף סנטר, גרנד קניון, קניון קריית-אונו, רננים, גבעתיים, מלחה, רמת-אביב ומול הים.
קניון ארנה ועזריאלי מודיעין ממשיכים בשיפור במכירות: בארנה נרשמה באוגוסט עלייה של 10% בפדיונות האופנה וההנעלה, ובעזריאלי מודיעין נרשמה עלייה של 4.5%.
נהנו ממכירות חג עיד אל פיטר / צלם: חגי אהרון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.