בעוד שלושה ימים יפורסם בארה"ב דוח המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט, ועל פי התחזיות המוקדמות התמונה צפויה להיות עגומה. לאחר עלייה של 0.5% ביולי, סקר "בלומברג" מעריך כי המכירות עלו בחודש החולף ב-0.2% בלבד, העלייה המתונה ביותר מזה 3 חודשים.
הסיבות לתחזית החלשה ברורות: המפולת בשווקים בחודש אוגוסט, בצירוף דוח תעסוקה חלש, גורמים לצרכנים להדק חגורה - ולשמור את הארנקים סגורים. זוהי בשורה גרועה לכלכלה האמריקנית, שבה לצריכה הפרטית יש כ-70% השפעה על התמ"ג.
ענקיות כגון JC Penny וטארגט כבר ציינו מפורשות כי קשה להשיג צמיחה במכירות בשל הקיפאון בשוק העבודה, שפוגע בביטחון הצרכנים.
"הצרכנים פשוט לא רוצים לקנות שום דבר שהם לא ממש צריכים", ציין שון אינקרמונה, כלכלן ב-4Cast בניו יורק. "תמיכה ממשלתית נדרשת", הוסיף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.