עובדי קונדואיט יקבלו דיבידנד, במקום מכירת מניות בשוק המשני

ההשקעה הראשונית בחברה הסתכמה בכ-10 מיליון דולר ■ רק 150 מתוך 280 העובדים ייהנו מהדיבידנד

תגמול יצירתי בחברת הסטארט-אפ קונדואיט: במקום להמתין לאקזיט המיוחל, העובדים והמשקיעים יקבלו דיבידנדים בהיקף של 200-300 מיליון שקל.

קונדואיט, שמפתחת פתרון שמאפשר לכל ספק תוכן לייצר בקלות סרגל כלים לדפדפן או אפליקציה סלולרית, החליטה להעניק לעובדיה שי נדיב וחריג לחג - בדמות דיבידנד.

ככל הידוע הושקעו בחברה כ-10 מיליון דולר, על-ידי קרן בנצ'מרק, קרן יוזמה, ומספר אנג'לים ביניהם זהר גילון.

קונדואיט נוסדה בשנת 2005 על-ידי רונן שילה (מנכ"ל), דרור ארז (סמנכ"ל טכנולוגיות) וגבי בילצ'יק (סמנכ"ל תפעול). החברה נהנתה בשנתיים האחרונות מצמיחה מרשימה בהכנסות. על-פי הערכות שונות, בשנת 2010 הציגה החברה מכירות של 300 מיליון דולר, בהמשך למספר שנים שבהן היא מציגה רווחיות מרשימה.

למרות ההצלחה, קונדואיט אינה חברה שמשלמת שכר עבודה גבוה לעובדים. בשוק העבודה הדינמי, עלולים עובדים כאלה לעבור למקום עבודה חדש, שבו יזכו ליהנות מתנאי שכר משופרים.

בחברות שמצליחות, נפגשים העובדים עם הכסף כאשר מתרחשים הנפקה או מכירה. ל"גלובס" נודע שמנהלי החברה מתנגדים כעת להנפקה ציבורית, שהייתה מאפשרת לעובדים ולמשקיעים לממש את הרווח.

המצב הקודר בשוקים והעובדה שקונדואיט מוערכת ביותר ממיליארד דולר, הפכו את האופציות של הנפקה או מכירה לכמעט בלתי אפשרויות בתקופה הקרובה - מה שהוביל את החברה לחלק דיבידנד.

הדוגמה של פייסבוק

טריגר נוסף להחלטת ההנהלה ניתן למצוא בניסיון של מספר עובדים בחברה, לממש את אחזקותיהם בצורה יצירתית, על ידי פניה לבורסות משניות דוגמת ה-SecondMarket.

מהלכים דומים בוצעו, בסדר גודל אחר, בחברות אינטרנט אחרות שזכו להצלחה אולם טרם הונפקו, בהן פייסבוק, טוויטר, וזינגה. ל"גלובס" נודע כי הנהלת החברה הודיעה לעובדים שהיא מתנגדת למכירה כזו וייתכן שהחברה אף פעלה לשינוי התקנון כדי למנוע מהלך כזה.

אחד המניעים של מנהלי קונדואיט נוגע לרצון לשמור בסודיות על הנתונים של החברה. על פי חוקי רשות ני"ע האמריקנית (ה-SEC), חברה שלה יותר מאשר 500 בעלי מניות מחויבת לחשוף מידע על התנהלותה הכספית. ההנחיה הזו צפויה לדחוף את פייסבוק במהלך 2012.

הדיבידנד הצפוי ישפר את מצבם של כמחצית מ-280 עובדי קונדואיט. למרות שכל העובדים קיבלו אופציות, ל"גלובס" נודע כי רק 150 העובדים הוותיקים ביותר יזכו להטבה, מאחר שהאופציות של 130 העובדים שגויסו השנה טרם הבשילו.

כל אחד מ-150 העובדים הוותיקים צפוי ליהנות מ"בונוס" חד פעמי שינוע מעשרות אלפי שקלים ועד למעלה ממיליון שקל.