הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת פתחה בחקירה פלילית כנגד רשת אופטיקנה בחשד להטעיית צרכנים בפרסומי החברה.
למשרדי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הגיעו תלונות צרכנים על פרסומי אופטיקנה בהם נכתב: "אופטיקנה מציגה משקפיים... לנהיגה, קריאה, טלוויזיה ומחשב, ב-199 שקל בלבד".
הצרכנים הלינו כי כאשר ביקשו לרכוש משקפיים בהתאם לפרסום, נוכחו לגלות כי המחיר מתייחס למסגרת ולא למשקפיים בכללותם, כלומר ללא עדשות הראייה.
בדיקת הרשות בסניפי אופטיקנה העלתה כי תלונות הצרכנים מוצדקות, וכי המחיר בפרסום אכן מתייחס למסגרות בלבד ולא למשקפים בכללותם. עוד נמצא בבדיקת הרשות כי תנאי הפרסום מתאימים למספר מצומצם של מסגרות משקפיים המצוי במלאי החנויות.
לאור התלונות וממצאי הבדיקה, הורתה הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, לחברת אופטיקנה להסיר מיידית את הפרסומים המופעים בעיתונים, בטלוויזיה ובכל מדיה אחרת, הכוללים פרסום מטעה על מכירת משקפיים במחיר מבצע, כשבפועל מדובר על המסגרות בלבד.
בנוסף הורתה פינקוס על פתיחת חקירה פלילית, לאחר שהודיעה לחברה כי "פרסום מטעה זה הינו עבירה לחוק הגנת הצרכן".
עו"ד פינקוס מבהירה כי "פרסום המציג לצרכן מוצר שהינו מכלול, ובפועל מדובר רק בחלק ממנו - הינו הטעיה של הציבור, ופוגע ביכולתו של הצרכן לשקול את כדאיות הרכישה מבעוד מועד".
באופטיקנה מכחישים מכל וכל את הטענות להטעיה: "הקמפיין הפרסומי החדש של אופטיקנה מציג מוצר חדש - משקפיים רק ל... ראייה, קריאה ונהיגה. בפרסום נטען בפירוש כי כל סוגי המוצר החדש, מסגרת פלוס עדשות CR, נמכרים במחיר של 199 שקל. אין מדובר במבצע על מוצרים קיימים אלא במוצר חדש, עם תמחור ספיציפי, במגוון רחב.
"הנהלת רשת אופטיקנה דוחה מכל וכל את הטענות בדבר הטעיית הציבור. הרשת עומדת מאחורי הפרסום ותשמח להמשיך לשרת את לקוחותיה נאמנה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.