גידול של כ-7% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות בתחומי המזון, ההלבשה וכלי בית בחודש החגים (תשרי) - כך עולה מסקירה עדכנית שנערכה באיגוד לשכות המסחר.
על-פי התחזית, לא צפוי שינוי ניכר ביחס לשנים אחרות: בתקופה זו חלה עלייה ממוצעת של 7%-8% בסך המכירות של רשתות השיווק, בהשוואה לחודש הקודם לחגים, וירידה בשיעור זהה בחודש שאחרי החגים.
מההתפלגות לתתי-ענפים עולה כי בשנים 2003-2010 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-9% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 8% בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני-קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה עלייה מקבילה של 13% בממוצע, ולאחריה ירידה של כ-19% עם תום החגים.
במכירות ההנעלה חלה בשנים האחרונות עלייה של 7% בממוצע; במכירות הטקסטיל וההלבשה - כ-12%; ובמכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ-87% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ-26% בממוצע בחודש לאחר החגים.
מהסקירה עולה כי שיעור הגידול במכירות רשתות השיווק בחודש בו חלים חגי תשרי נמוך מזה שבתקופת חג הפסח, שהגיע ב-8 השנים הקודמות לממוצע של 22%.
"השונות בין שתי תקופות החגים משקפת את הבדלי הצריכה המהותיים, בעיקר במזון, במכירות מוצרי בני-קיימא וכלי הבית והמטבח", אומרים בלשכה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.