ההתחזקות הדרמטית של המטבע היפני מתחילה לשאת את אותותיה גם בשוק הרכב הישראלי. חברת טויוטה פרסמה מחירון חדש ובו עלייה במחירים הרשמיים של מספר דגמים, שמיוצרים ביפן וצמודים ליאן היפני. שיעור העלייה הוא 1%-1.5%. מחיר הטויוטה קורולה "סאן" ההתחלתית, למשל, עלה מ-120 ל-122 אלף שקל ועלייה בשיעור דומה נרשמה גם במחיר הטויוטה "ספייס", טויוטה לנד-קרוזר ועוד.
מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה נמסר כי "מדובר בתיקון מינורי שמתחייב לאור התחזקות של כ-10% בשער היאן מתחילת השנה". גם בחברת יפנאוטו, יבואנית סובארו בוחנים בימים אלה את האפשרות להעלות את המחירים של מספר דגמי מפתח בשל שער המטבע היפני. מחברת דלק רכב, יבואנית מאזדה, שמובילה את השוק, נמסר כי כרגע אין תוכניות להעלות מחירים.
עם זאת בענף הליסינג מדווחים כי היבואניות צמודות היאן כבר החלו לקצץ בהנחות לחברות הליסינג על דגמי מפתח וכי אם המגמה תימשך היא תתבטא בעליית מחירי הליסינג. מקורות בענף מוסרים כי גם היבואנים צמודי הדולר בוחנים מחדש את היקף ההנחות וההטבות לחברות הליסינג בשל ההתחזקות המואצת של הדולר בשבועות האחרונים.
יצוין כי המגמה אינה מקיפה בינתיים את כל השוק, וכי מספר מותגים יפניים דוגמת ניסן וסוזוקי עדיין מריצים מבצעי הנחות במסגרת מועדוני לקוחות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.