לאחר שבועות של ספקולציות וניחושים מגיע הקץ לשמועות: ל"גלובס" נודע כי עינת יוזנט-רביד, מנכ"לית טבעול ישראל, חוזרת לענף הפרסום ותמונה לתפקיד מנכ"לית משרד הפרסום יהושע TBWA.
היום (ד') אסף בעלי המשרד רמי יהושע את עובדיו והודיע על כך, כשבמקביל נשלחה על המינוי הודעה לכל הלקוחות.
זו הפעם הראשונה שביהושעTBWA ממונה מנכ"ל, ומדובר באחד המינויים הדרמטיים שידע ענף הפרסום בשנים האחרונות. יוזנט-רביד מצטרפת לשורה של בעלי תפקידים בכירים מעולם השיווק, ביניהם מיכל המאירי, איריס בק ויוסי לובטון, שחצו את הקו ועברו או חזרו לענף הפרסום.
בניגוד לאחרים, ליוזנט רביד יש רקורד מרשים וארוך בפרסום: לאחר שהייתה חוקרת בחברת "מותגים" ובמכון "אדמתי" היא הצטרפה למשרד הפרסום גיתם BBDO, שם שימשה כפלנרית בכירה. לאחר 4 שנים היא מונתה לתפקיד סמנכ"לית לקוחות בכירה ותכנון אסטרטגי. ב-2004 היא חצתה את הקווים ועברה לטבעול לתפקיד סמנכ"לית השיווק. לפני כ-4 שנים היא מונתה לתפקיד מנכ"לית חטיבת טבעול ישראל.
מינוי יוזנט רביד הוא החלק הראשון והמשמעותי ברה-ארגון שעורך הבעלים רמי יהושע במשרדו. המשרד נהנה במשך מספר שנים מעלייה משמעותית בהיקפיו, ובמשך תקופה מסוימת נראה היה כי הוא לוקח כל תקציב שזז בשוק: מקדונלד'ס, ויזה, הוניגמן ותקציבים אחרים הביאו לא רק לגידול מאסיבי בהיקפים, אלא גם לסוג של הכרה ולגיטימציה של המשרד כמשרד גדול.
אולם, בחודשים האחרונים נראה היה כי משהו מתחיל לחרוק: המשרד לא הצליח במכרזים גדולים שבהם לקח חלק, כמו ההתמודדות על תקציב מירס; חלק מהשדרה הניהולית, לרבות אנשים שנתפסו כנכסים אסטרטגיים כמו ניסים מויאל, עזבו; ובשוק עלה גל של שמועות לגבי עתידם של חלק מתקציבי העוגן במשרד.
שורה של מינויים
כבר לפני מספר שבועות, בעת פרישתו של עידו קריב, מי ששימש כסמנכ"ל קריאייטיב, אמר רמי יהושע כי במשרדו מתוכנן רה-ארגון כולל. מינויה של יוזנט רביד הוא חלק חשוב בכך, אך כבר בשבועות הקרובים אמור להתווסף אליה איש קריאייטיב בכיר, שייתן חיזוק לפן הקריאטיבי.
בנוסף נערכת שורת מינויים נוספים, ביניהם מינויו של דודו דהן, ששימש כמנהל הקריאייטיב של אידאולוג'יק, ומונה לסמנכ"ל דיגיטל וחדשנות במשרד; מינויה של שטפי קנופל למנהלת מחלקת COOL HUNTING העוסקת בחיזוי טרנדים שיווקים ודיגיטליים; ומינויו של נבו כרמי, איש המדיה המוערך של המשרד, לתפקיד במשנה למנכ"ל האחראי על תחום המדיה והניו-מדיה.
יהושע TBWA סיים את שנת 2010 במקום השישי בדירוג משרדי הפרסום הגדולים בישראל, ועם לקוחותיו נמנים בנק דיסקונט, מקדונלד'ס, מגדל, טרה, טוטו-ווינר, טויוטה, קופת-חולים מכבי, ויזה כאל, רשת מלונות פתאל, הנקל, פרימור ועוד.
רמי יהושע אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "חיפשנו מנכ"ל בעל שיעור קומה, ניסיון ניהולי, מוניטין, יכולת מוכחת ובעיקר מישהו שעבד שנים רבות בענף הפרסום, מכיר מבפנים את העסק, ויחד עם צוות העובדים הקיים יכול להצעיד אותנו קדימה".
יוזנט-רביד מסרה בתגובה: "אני שמחה מאוד על החזרה לעולם הפרסום. פרסום יהושע TBWA עשה כברת-דרך מדהימה ונחל הצלחות רבות, ודווקא ככזה הובלתו היא אתגר גדול עבורי. אני בטוחה שאזכה להוביל צוות מעולה לשיאים חדשים. במיוחד מרתקת אותי העובדה שעולם הפרסום של העשור הקרוב הולך להשתנות בצורה דרמטית. נתינת ערך לצרכנים וללקוחות המשרד, בעולם שבו חוקי המשחק משתנים תדיר, היא אתגר שאני רוצה להוביל ולהיות חלק ממנו".
יהושע הרוויח כמה חודשים של שקט / פרשנות
דווקא כשנראה היה כי הקלפים מתחילים לשחק לרעתו של רמי יהושע, הוא עצר את המשחק ושלף אס. מינויה של יוזנט-רביד, ללא ספק אישיות בכירה בענף השיווק, שם את המשרד (לפחות תדמיתית) בשורה אחת עם קו המשרדים הגדולים שהצליחו לגייס דמויות בולטות מהצד השני.
אין ספק כי דמויות כאלה לא היו מצטרפות למשרד קטן רק כדי להצעיד אותו קדימה, ולכן ברמה ההצהרתית יש כאן צעד חשוב.
אבל כמו בכל המינויים שידע הענף בשנים האחרונות, בסופו של דבר הצלחת המהלך לא תימדד רק בקניית שקט של כמה חודשים בקרב הלקוחות, אלא ביכולתו של רמי יהושע להעביר את המושכות הניהוליות הלאה.
מצד אחד, לא מדובר בדבר של מה בכך, שכן מדובר במי שהוגדר לא אחת כזאב בודד, חתול רחוב שסומך בעיקר על עצמו. מצד שני, התבוננות בעבר של המשרד מגלה כי יהושע השכיל לרתום אליו במשך שנים אנשים מוכשרים ומוערכים כמו נבו כרמי וניסים מויאל, כשהוא מותיר להם חופש פעולה רחב בפן המקצועי.
השאלה היא איזה צד יגבר בסופו של דבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.